رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: هنر نمایش یک هنر نقاد و منتقد است.
کد خبر: ۶۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 18 November 2018
به گزارش تابناک : میثم مرادی که صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین چله نمایش مردم انقلاب (ما) در محل حوزه هنری خراسان سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: هنرمندان به عنوان مصلحان اجتماعی می‌توانند از طریق نمایش به بیان نقدها و نظرات خود بپردازند.
 
وی ادامه داد: دومین رویداد چله نمایش ما در حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری معاونت اجتماعی سپاه امام رضا، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد برگزار خواهد شد.
 
مرادی تصریح کرد: سال‌های زیادی از حوزه نمایش خیابانی و مسجدی غفلت شده بود و ما تلاش کردیم تا هنر را به جمع‌های مردمی ببریم تا نمایش علاوه بر جایگاه تخصصی خود بتواند در سایر عرصه‌ها نیز ظهور و بروز داشته باشد.
 
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تئاتر که در اجراهای صحنه‌ای پررنگ شده است در عرصه خیابانی و مسجدی نیز پررنگ شود زیرا امروز به دلایل مختلف تئاتر در عرصه‌های عمومی کم‌رنگ شده است و ما باید بکوشیم تا این ضعف را جبران کنیم.
 
وی عنوان کرد: درصد مخاطبان ما در عرصه هنرهای نمایشی با توجه به جمعیت کل مردم شهر قابل مقایسه نیست و به نظر می‌رسد ما باید تلاش کنیم تا جامعه مخاطبان هنر نمایش را افزایش بدهیم.
 
مرادی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های امری زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما علاوه بر اینکه تلاش می‌کنیم تا این بخش را پررنگ کنیم و در همین راستا سالن تخصصی تئاتر حوزه هنری را در چند ماه آینده افتتاح خواهیم کرد؛ تلاش می‌کنیم تا تئاتر را بین مردم عادی نیز ببریم و تلاش کنیم تا جامعه عادی نیز ارتباط خود با تئاتر را ایجاد کند.
 
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته چهل گروه آماتور و حرفه‌ای در فراخوان ما حاضر شدند؛ گفت: این تئاترها در 200 نقطه شهر مشهد اجرا داشتند که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. 
 
وی اظهار کرد: نتیجه برنامه‌های سال اول ما در کتابی به چاپ رسید و امسال با توجه به نشست‌های مشترک و هم‌اندیشی‌های مختلف تصمیم گرفتیم تا به موضوعی که موضوع اصلی این روزهای مردم ما است یعنی «حماسه اقتصادی» بپردازیم.
 
مرادی ادامه داد: ما در فراخوان امسال به وجوه مثبت و منفی اقتصادی توجه کردیم زیرا در دهه اخیر نام‌گذاری سال‌ها با عناوین اقتصادی صورت گرفته است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای جامعه است.
 
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع تحریم‌ها که مصداق ترور اقتصادی یک ملت است از جمله محورهای این چله است و در کنار آن موضوع احتکار، موضوع استفاده از کالای ایرانی و تولیدات ایرانی و همبستگی ملی و تعاون اجتماعی نیز از جمله دیگر موضوعات این چله است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که ما در این روزها دچار آن هستیم سیاه نمایی علیه کشور است که هنرمندان ما می‌توانند با استفاده از نگاه مثبت خود به بیان پیشرفت‌ها و نقاط مثبت حرکت کشور بپردازند.
 
مرادی افزود: امسال در خدمت استاد غلامرضا سالم به عنوان دبیر علمی جشنواره هستیم و از محضر دیگر بزرگان نیز استفاده خواهیم کرد زیرا می‌دانیم که اگر می‌خواهیم یک حرکت رو به جلو داشته باشیم باید از تجربیات این بزرگان استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار