روزهای پایانی خداحافظی شهرداران بازنشسته است و وزارت کشور تا پایان امروز باید در مورد تاریخ دقیق ادامه کار شهرداران اظهار نظر کند. این در حالی است که برخی بازنشستگان به دنبال گرفتن حکم موقت برای ادامه کار هستند.
کد خبر: ۶۸۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 18 November 2018

به گزارش تابناک : درحالی که با پذیرش منطقی شمولیت بازنشستگی افشانی توسط اعضای شورای شهر تهران، فرایند انتخاب شهردار در تهران پایان یافته است و مطابق گفته مشاور پارلمانی شهرداری، افشانی در پایان مهلت ۲۶ آبان ساختمان بهشت را ترک خواهد کرد و شورا در حال رایزنی برای پیگیری و تسریع در روند صدور حکم وزارت کشور برای شهردارجدید تهران است. اما در مشهد، شورای شهر در اقدامی عجیب بر اساس وعده های مکرر تقی‌زاده خامسی مبنی بر گرفتن حکم از دیوان عدالت اداری است و شورای شهر فرایندی را که برای انتخاب شهردار جدید آغاز کرده بود در میانه راه متوقف کرده است تا بلاتکلیفی مجموعه مدیریت شهری را شدت بخشد.

شهردار مشهد امروز در آخرین ساعات مهلت قانونی ۲۶ آبان به توس رفته تا یک عملیات اجرایی را که پیشتر رییس کمیسیون توس به خاطر تعلل و توقف در اجرای آن تقی زاده را به استیضاح تهدید کرده بود آغاز کند افتتاح کند؛ این در حالیست که مدیرکل دیوان محاسبات مشهد هشدار داده است که تقی زاده در پایان مهلت قانونی امروز، حق امضای هیچگونه سند مالی را در شهرداری نخواهد داشت.

چندی پیش، شهناز رمارم عضو هیئت رئیسه شورای شهر در مصاحبه و توئیتی که در فضای مجازی انتشار داد اعلام کرده بود که بعد از اعلام قانون منع به کارگیری بازنشستگان تلاش شهردار مشهد برای ابقا از طریق استفساریه و دیوان عدالت اداری بر عملکرد شهر تاثیر گذاشته و این به نفع مردم نخواهد بود.

حال باید دید بلاتکلیفی ۳ماهه کلان شهر مشهد امروز پایان خواهد یافت یا شورا بر اساس تفسیر مهلت ۱۵ آذر که مجلس صریحا آن را رد کرده است بنا بر درخواست تقی زاده خامسی با به تعلیق درآوردن فرآیند انتخاب شهردار همچنان منتظر صدور وعده داده شدهٔ حکم موقت بازگشت به کار شهردار بازنشسته خود خواهد بود و بر این اساس قانون را به قول نمایندگان مجلس برای خدمت بیشتر سوراخ سوراخ کنند.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار