مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 18 November 2018
اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش ایسنا، مومنعلی دارابی با اعلام این خبر توضیح داد: طاهره ابوالفتحی، بیمار ۶۱ ساله ساکن روستای میلاب با نشانه سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند مراجعه کرد.

دارابی با بیان اینکه اقدامات اولیه درمانی برای احیای این بیمار انجام و در بخش آی سی یو بستری شد، گفت: با قطعی شدن مرگ مغزی این بیمار، کارشناس رابط اهدای عضو بیمارستان آیت الله علیمرادیان پس از صحبت با خانواده او رضایت خود را برای اهدا اعضا اعلام کرد و شب گذشته به بیمارستان سینای تهران اعزام شد.

وی ادامه داد: اعضای اهدا شده این بیمار شامل کبد و تمام نسوج قابل پیوند به بانک اهدای اعضا منتقل شده است و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

دارابی ضمن تسلیت و تشکر از خانواده ابوالفتحی و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است، اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است و اینگونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزه‌های دینی سرچشمه می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار