رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی از میزبانی مشهد در المپیاد شنای کشور خبر داد و گفت: از هفته آینده مشهد پایگاه ملی شنا و به‌نوعی کمپ تمرینی برای استان‌های مجاور است.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 13 November 2018

به گزارش تابناک : مجید مشتاق عشق در خصوص وضعیت شنا خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در بخش استعدادیابی در رشته شنا صورت گرفته است، از ابتدای سال در مقطع نوجوانان زیر ۱۰ سال  پنج تیم به‌مسابقات زنجان اعزام کردیم که اکثرا به مقام‌های برتر رسیدند.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی ادامه داد: در بخش دختران هم سه تیم‌ داشتیم که دوم شدیم، در بخش استعدادیابی جز استان‌های پیشتاز و موفق در کشور هستیم و از لحاظ کمیت تعداد ورزشکار بالایی داریم، حتی در بخش آموزشگاهی خوب کار کردیم و با اقتدار قهرمان کشور شدیم.

وی درخصوص شرایط بانوان گفت: در خراسان رضوی در‌ کنار آقایان لیگ شنا بانوان هم داریم، اما از مسابقات لیگ برتر شنا در بخش بانوان در کشور استقبال خوبی صورت نمی‌گیرد و اصلا لیگ برتر بانوان نداریم، حتی ۵ تیم نیز اعلام آمادگی نمی‌کنند که به‌حد نصاب حداقلی برسیم، متاسفانه چون لیگ برتر شنا بانوان نداریم و از طرف دیگر با توجه به‌محدودیت هایی که به‌عنوان یک کشور اسلامی داریم، اعزام برون مرزی نداریم، به‌همین دلیل ورزشکاران تا ۱۷،۱۸ سالگی در شنا هستند، اما بعد جذب قایقرانی و ورزش سه‌گانه می‌شوند.

مشتاق خاطرنشان کرد: در بخش بانوان فقط هر سال در آذر ماه یک دوره مسابقات تا مقطع زیر ۱۵ سال در  آذربایجان شرقی با عنوان جام بین‌المللی آذربایجان برگزار می‌شود، اگر بخواهم به‌عنوان یک فرد متخصص صحبت کنم باید بگویم در بخش بانوان پتانسیل بالایی داریم و اگر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم در آسیا زودتر از آقایان به‌مدال و سکو می‌رسیم، اما محدودیت‌هایی وجود دارد که باید درباره آن اهالی فن تصمیم‌گیری کنند تا شرایط حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی نیز فراهم شود.

رئیس هیأت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی درباره حضور نمایندگان خراسان رضوی در لیگ برتر شنا عنوان کرد: جلسه نهایی درخصوص فصل جدید لیگ برتر شنا شنبه آینده در تهران برگزار می‌شود و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم، همچنان سعی ما بر این است که باز هم با دو نماینده در لیگ برتر شرکت کنیم، البته تیم‌های امسال به‌احتمال زیاد با اسامی جدید در لیگ برتر حاضر می‌شوند.

وی از عدم تیم‌داری سرزمین موج‌های آبی در این دوره لیگ برتر خبر داد و افزود: براساس صحبت‌هایی که با دوستان در مجموعه موج‌های آبی داشتیم، ظاهرا به‌خاطر مسائل مالی و اینکه امسال یک‌مجموعه دیگر آبی اضافه کردند در لیگ برتر شرکت نمی‌کنند، اگر امسال هم تیم موج‌های آبی قصد تیم‌داری نداشته باشد می‌توانیم با استفاده از شناگران بومی با یک‌ تیم قوی در لیگ برتر شرکت کنیم و روی سکو حاضر باشیم.

مشتاق با اشاره به‌تعامل این هیات با فدراسیون، ادامه داد: در این‌بخش وضعیت خوبی داریم و جمعه آینده مشهد پایگاه ملی است، این پایگاه‌های ملی به‌نوعی یک کمپ تمرینی محسوب می‌شود که مشهد به‌همراه سه شهر دیگر به‌عنوان پایگاه قهرمانی کشور انتخاب شده و شناگران استان‌های مجاور می‌توانند برای تمرین به‌مشهد بیایند، در بخش بانوان هم یکی پایگاه‌های‌ کشوری هستیم.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی از میزبانی این استان در المپیاد شنا کشور خبر داد و تصریح کرد: از ۶ تا ۱۰ آذر میزبان المپیاد ورزشکاران برتر کشور در رده‌های ۱۱،۱۲ و ۱۳ خواهیم بود، پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰۰ شناگر در این مسابقات شرکت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار