معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از انعقاد تفاهمنامه‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی با اداره اوقاف استان به زودی خبر داد و افزود: درصدد هستیم بخشی از هزینه‌های درمانی روستاییان از طریق اداره اوقاف پرداخت شود.
کد خبر: ۶۷۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 14 November 2018
محمدرضا عبادیان از انعقاد تفاهم نامه‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اداره اوقاف خبر داد.

به گزارش فارس، عبادیان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: خیرین و واقفان سلامت در استان توانسته‌اند کمک‌های خوبی را به بیماران به ویژه بیماران نیازمند داشته باشند.

وی با بیان اینکه خیرین سلامت در حفظ سلامت و درمان بیماران هزینه‌هایی را داشته‌اند، گفت: واقفان خیراندیش در حوزه سلامت نیز به عنوان خیرین سلامت شناخته می‌شوند که از گذشته‌های دور به موضوع سلامت پرداخته و پیشرو بوده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره وقف املاک و اموالی توسط واقفان استان در امر سلامت، خاطرنشان کرد: در همدان اقدامات ویژه‌ای در حوزه سلامت از سوی واقفان خیراندیش صورت گرفته و خصوصا واقفان شهرستان ملایر و کبودراهنگ سرآمد استان هستند.

وی با بیان اینکه هرگاه مدیران خوبی در اداره اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند، با تلاش آن‌ها وقف در حوزه سلامت چشمگیر و اقدامات ماندگاری برای بیماران انجام شده است، افزود: در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر و بقیه مراکز بهداشت و درمانی استان اقدامات خوبی در حوزه ساختمانی، خرید تجهیزات پزشکی و هزینه‌های درمانی از محل نیات واقفان صورت گرفته است.

عبادیان با بیان اینکه همچنان فضای کار در حوزه درمان برای خیرین و واقفان باز است و می‌توان در ارائه خدمات بهتر به بیماران کمک کرد، خواستار توجه به این موضوع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اشاره به اجرای «مهر تندرستی» از سوی اوقاف استان و ارائه کمک هزینه‌های درمانی و خدمات رفاهی و مالی در قالب این طرح به بیماران، خاطرنشان کرد: اداره اوقاف کمک‌هایی را به بیماران صعب‌العلاج و خاص دارد که خوشبختانه اخیرا بیماران پروانه‌ای نیز اضافه شده‌اند.

وی با تاکید به اینکه هر مجموعه و سازمانی که به بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج کمک کند به بسیاری از خانواده و دولت کمک کرده است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها زیر فشار بار روانی بیماری می‌شکنند و نیاز است افراد متمول به آن‌ها کمک کنند.

عبادیان گفت: متاسفانه در حال حاضر بیماران سرطانی، دیالیزی، قلبی ـ. عروقی و... بسیاری روی تخت‌های بیمارستانی هستند و نیاز به درمان و تجهیزات پزشکی دارند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی همواره فرسوده می‌شوند و نیاز به وسایل به‌روز است، تصریح کرد: واقفان می‌توانند در این راستا به دانشگاه علوم پزشکی همدان کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ما در جامعه متشرع و متدینی زندگی می‌کنیم و مردم بسیار به وصیت و وقف اعتقاد دارند، گفت: اداره اوقاف با اجرای صحیح عمل به نیات واقفان خیراندیش اعتماد مردم را جلب کرده تا آن‌ها این مجموعه را امین اقدامات خود بدانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار