رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران خریداری می‌شود تا تعادل در بازار گل حفظ شود.
کد خبر: ۶۷۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 13 November 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی در خصوص میزان تولید زعفران در استان، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون بعضی از اتحادیه‌ها این آمادگی را بدست آوردند تا زعفران را به صورت گل خریداری کنند و حتی سعی بر این دارند که بحث خرید گل که متاثر از بارندگی اخیر و نوسانات بازار بوده را نیز کنترل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گل زعفران مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم و این خرید در مشهد و تربت‌حیدریه صورت می‌گیرد. در حال حاضر هر کیلو گل مرغوب ۱۰۰ هزار تومان بوده و این رقم تابعی از قیمت بازار خواهد بود و کف بازار نیز رعایت خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران خریداری می‌شود تا تعادل در بازار گل نیز حفظ شود.

مزروعی با بیان اینکه برای زعفران خشک و نگین نیز اگر قیمت از حد مورد نظر که قیمت‌گذاری شده پایین‌تر آید خرید خود را بیشتر خواهیم کرد، بیان کرد: در حال حاضر نیز در این بخش خرید انجام می‌شود تا بتوانیم یک کف قیمتی را برای زعفران حفظ کنیم.

مزروعی تاکید کرد: همچنین بنا نداریم به طور گسترده‌ای خرید را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین خرید زعفران از خراسان رضوی بوده است، تصریح کرد: تولید ما از زودتر از خراسان جنوبی صورت گرفته و بیشترین شهرستان‌هایی که تولید زعفران داشتند نیز شامل تربت‌حیدریه، تربت جام، نیشابور و باخرز بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تا یک هفته گذشته خرید گل زعفران حدود ۲۰۰ تن بوده، اضافه کرد: در حال حاضر این رقم از مرز ۴۰۰ تن نیز عبور کرده است.

مزروعی خاطرنشان کرد: بارندگی اخیر بر گل‌هایی که همان روز برداشت می‌شود، تاثیر داشته اما به دلیل آنکه باران به صورت نرم بود، این گل‌ها را از بین نبرده است.

وی گفت: این باران فقط سبب یک مقدار افت کیفیت شده است و خوشبختانه بارندگی بسیار متعادل رقم خورده است و شاهد ۱۰ تا ۴۰ میلی متر باران در استان بودیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار