باران روز گذشته در حالی خیابان‌های تهران را قفل کرد که سرویس‌دهی بیشتر مترو و اتوبوس می‌توانست مانع حضور خودروها در خیابان‌ها شود.
کد خبر: ۶۷۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 13 November 2018

به گزارش تابناک : اگر شما هم روز گذشته بیشتر از روزهای دیگر در ترافیک ماندید و خیلی دیرتر به محل کار یا منزلتان رسیدید، حتما این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

در پی بارندگی روز گذشته تهران که از ابتدای صبح تا پاسی از شب به طول انجامید، بسیاری از شهروندان تهرانی ترجیح دادند، به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

همین امر سبب شد تا تعداد خودروهای عبوری در سطح شهر، در روز گذشته بسیار بیشتر از سایر روزها شود.

قطره‌های باران تهران را قفل کرد/ توان شهردار جدید برای چرخاندن کلید دولت در قفل ترافیک تهران

با تصمیم مردم در استفاده از خودروهای شخصی انتظار عادی این بود که ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و خطوط تاکسیرانی خلوت تر باشند، اما بر خلاف انتظار به همان میزان که بر تعداد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر افزوده شده بود، به میزان تعداد مسافران خطوط اتوبوس و مترو هم افزوده شد.

صبح روز گذشته شهروندان زیادی هنگام عزیمت به محل کار خود مجبور شدند، تا دقایق زیادی را در ایستگاه‌های اتوبوس سپری کنند و علی‌رغم تحمل ازدحام ایستگاه و خیس شدن زیر باران، نظاره گر اتوبوس‌هایی بودند که یکی پس از دیگری وارد ایستگاه می‌شدند و به علت پر بودن با کمترین میزان مسافرگیری، ایستگاه را ترک می‌کردند.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران روز گذشته گفت: خط 7 BRT  (راه آهن _ تجریش) به علت ورود خودروهای شخصی به خط ویژه، قفل و از سرویس دهی خارج شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط خط اتوبوس بسته است و هر چقدر هم که اتوبوس وارد خط شود، قادر به سرویس دهی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: از سر خیابان میرداماد به سمت نیایش راهور خودروهای شخصی را وارد خط ویژه می‌کند و فعالیت اتوبوس‌ها متوقف می‌شود.

وی افزود: ده‌ها بار برای این مشکل با  راهور مکاتبه کرده‌ایم، اما پاسخ روشنی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم.

قطره‌های باران تهران را قفل کرد/ توان شهردار جدید برای چرخاندن کلید دولت در قفل ترافیک تهران

سرهنگ محمد رازقی معاون کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت هدایت خودروهای شخصی توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به خط ویژه اظهار کرد: در بعضی ساعات به دلیل حجم زیاد ترافیکی در برخی مقاطع مانند خیابان ولیعصر(عج) از میدان ونک تا چهارراه نیایش ماموران پلیس راهور برای کاهش بار ترافیکی خودروهای شخصی را به مسیر خط ویژه هدیات می‌کنند و به آن‌ها اجازه تردد می‌دهند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه خودروها از چند مسیر وارد خیابان ولیعصر(عج) و به ویژه از میدان ونک تا چهارراه نیایش می‌شوند، پلیس برای کاهش بار ترافیکی مجبور به دادن اجازه برای تردد خودروهای شخصی از خط ویژه است.

سرهنگ رازقی گفت: امروز به دلیل بارش باران حجم تردد خودروهای شخصی در شهر تهران زیاد بود و پلیس برای کاهش بار ترافیکی در برخی مقاطع به خودروهای شخصی اجازه تردد در مسیر خط ویژه را داد.

اگرچه این اقدام پلیس راهور می‌تواند، سبب تخلیه سریع‌تر خیابان‌ها از خودروهای شخصی شود، اما از سوی دیگر موجب کندی حرکت اتوبوس‌های بی آر تی و توقف طولانی مدت آن‌ها می‌شود و اتوبوس‌ها دیرتر به ایستگاه‌های اتوبوس می‌رسند و هنگامی که با تأخیر به ایستگاه می‌رسند، با حجم زیادی از مسافران روبرو می‌شوند که دیگر اتوبوس گنجایش جمعیت آن‌ها را ندارد.

در حالی که اگر پلیس مانع ورود خودروهای شخصی به خطوط ویژه شود، اتوبوس‌های بی آر تی هم به موقع به ایستگاه خواهند رسید و با مسافرگیری کم حجم و اعزام سریع، سبب تشویق سایرین به استفاده از اتوبوس خواهند شد و همین امر خود به خود از تردد خودروهای شخصی در سطح شهر خواهد کاست و مردم بیشتر به سمت استفاده از اتوبوس تمایل نشان خواهند داد.

البته آنچه ذکر شد تنها مربوط به تبعات بارندگی بر روی زمین است و خطوط زیرزمینی مترو هم در این روزها با حجم بیشتری از مسافران روبرو هستند که برخی از مردم باید برای سوار شدن به قطار، ابتدا طعم جاماندن از چند قطار را تجربه کنند.

طی سال‌های گذشته یکی از چالش‌های جدی در تأمین واگن‌های مترو، خودداری دولت از پرداخت سهم خود به مترو بوده است.

طبق قانون، مسافر، شرکت مترو و دولت هر کدام باید یک سوم هزینه استفاده مسافران از مترو را پرداخت کنند. خودداری دولت از پرداخت سهم خود سبب شده، مترو پولی را که باید صرف توسعه خود کند باید به دولت بپردازد و همین امر توسعه مترو را در دست انداز انداخته است.

در سنوات گذشته تفاوت دیدگاه‌های مدیریتی شهرداری تهران و مجموعه دولت همواره یک مانع جدی در عمل کردن دولت به تعهدات خود بوده است.

سال گذشته لیست امید با شعار اینکه می‌تواند به خاطر همسویی با دولت، اقدام به جلب مشارکت دولت در اداره شهر کند، مدیریت شهری را به دست گرفت و امروز بعد از گذشت یک سال از روی کار آمدن،  در حال انتخاب شهرداری است که مدتی پیش، به دلیل اختلافات خود با رئیس جمهور از کابینه دولت جدا شد و استعفا داد.

نجفی و افشانی، دو شهردار شورای پنجم در این یک سال همواره از افراد حاضر در جلسات دولت بودند و توانستند با رئیس جمهور هم عکس یادگاری اندازند.

اکنون که دارنده بیشترین آرای شورای شهر تهران در مرحله دوم در آستانه شهردار شدن قرار دارد، این نگرانی وجود دارد که او نتواند مانند دو شهردار قبلی، ضمن انداختن عکس یادگاری با رئیس جمهور، در جلسات هیئت دولت حضور یابد.

در صورت غیبت دوباره شهردار تهران در جلسات هیئت دولت، گامی رو به عقب برداشته خواهد شد که ممکن است تأمین واگن‌های مترو را دوباره به کابوس تبدیل کند و شهروندان تهرانی نه تنها در روزهای بارانی مجبور به تحمل ترافیک‌های طولانی مدت شوند، بلکه در روزهای عادی هم ناچار می‌شوند، سختی ساعت‌ها گرفتاری در ترافیک را تحمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار