مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: طلسم ۲۳ ساله کتابخانه مرکزی مشهد دهه فجر امسال شکسته می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 12 November 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان ظهر امروز به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: شورای پنجم و شهردار مشهد تاکنون همکاری‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای با کتابخانه‌های عمومی استان داشته‌اند و امیدواریم این رویکرد تا پایان دوره در جهت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر مشهد بجز کتابخانه‌های تحت پوشش آستان قدس رضوی دارای 52 کتابخانه است، گفت: از این تعداد، 26 کتابخانه جزو کتابخانه‌های نهادی و 26 کتابخانه نیز به صورت مشارکتی بوده که متعلق به دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف هستند.

سبزیان از فعالیت 115 کتابدار در مجموعه کتابخانه‌های مشهد خبر داد و گفت: در کنار کتابخانه‌های ثابت، دو کتابخانه سیار نیز در شهر مشهد راه‌اندازی شده که هر کدام به اندازه 5 کتابخانه ثابت روستایی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف خدمت ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار هر کتابخانه، یک بخش ویژه کودکان نیز ایجاد شده که این مهم اتفاق خوبی در جهت جذب مخاطبین کودک و نوجوان است.

سبزیان با بیان اینکه از 3 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شهر مشهد تنها 70 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند، گفت: برنامه‌های متعددی برای افزایش این آمار پیش‌بینی شده و امیدواریم گام‌های تاثیرگذاری در این جهت برداشته شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیریت شهری و شورای شهر در موضوع کتابخانه مرکزی مشهد، اظهارکرد: خوشبختانه این پروژه بعد از 23 سال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد؛ حضور مدیریت شهری و شورای شهر مشهد در به ثمر رسیدن و شتاب یافتن این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

سبزیان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی مشهد بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است، افزود: در حال حاضر، 20 کتابدار مشغول ثبت منابع برای این کتابخانه هستند و بدون شک این مجموعه، نماد افتخاری برای مردم شهر بهشت خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار