قهرمان کشوری سافت‌بال گفت: ورزشکاران سافت‌بال ساکن خراسان رضوی محل مناسبی جهت برقراری تمرینات خود در اختیار ندارند.
کد خبر: ۶۷۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 12 November 2018

به گزارش تابناک : ورزش سافت‌بال یکی از ورزش‌های محبوب کشور و استان خراسان رضوی است که افراد بسیاری در این زمینه فعالیت دارند، ورزشکاران ساکن خراسان رضوی مدال‌های متعددی در سطح کشور به دست آورده و درصدد مدال‌آوری بیشتر و پیشرفت هستند.

ورزشکاران تاکنون تمرینات بسیاری را اجرایی کرده توانستند در مسابقات مختلفی حضور یابند اما حمایت‌های صورت‌گرفته کافی نبوده و مشکلات بسیاری در این زمینه به‌وجود آمده است، ورزشکاران از یک سال گذشته تاکنون تمرینات خود را اجرایی نکرده‌اند و به این رشته ورزشی رسیدگی نمی‌شود، با این حال هنوز آنها در حرفه خود فعالیت دارند.

مهسا حسینی؛ قهرمان کشوری سافت‌بال در ارتباط با وضعیت استان در زمینه تجهیزات و امکانات در دسترس ورزشکاران نکاتی را به‌اطلاع رساند، همچنین در مورد تمرینات ورزش سافت‌بال توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تاکنون به چه‌میزان‌ در خراسان رضوی در حوزه سافت بال درخشیده‌اید؟ در چه سطوحی از مسابقات سافت‌بال فعالیت داشتید؟

حسینی: تاکنون مدال‌‎های مختلفی در سطوح مختلف اعم از کشوری و مانند آن کسب کرده‌ام که از آنها می‌توان به چهار مدال طلای کشوری اشاره کرد، از آغاز فعالیتم تاکنون تلاش بسیاری داشتم و از این پس نیز در صدد حضور بیشتر در مسابقات و رقابت‌های مختلف هستم.

از چه‌زمانی و به چه‌وسیله‌ای با ورزش سافت‌بال آشنا شدید؟

حسینی: چهار مقام مذکور در سطوح مختلف کسب شده که از آنها می‌توان به مسابقات قهرمان کشوری سافت‌بال در بخش بانوان و لیگ برتر نیز اشاره کرد، بنده از 6 سال گذشته تاکنون توسط استعدادیابی با این ورزش آشنا شده و همچنان در سافت‌بال فعالیت دارم.

هیئت انجمن‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به چه‌میزان از ورزشکاران حمایت می‌کنند؟

حسینی: مسئولان و متولیان سافت‌بال از ورزشکاران حمایت می‌کنند و بسیاری از نیاز‌های آنها را فراهم ساختند اما هنوز حمایت‌های مالی به‌اندازه کافی محقق نشده و ورزشکاران نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سوی مسئولان دارند، ورزشکاران در انتظار برقراری تمرینات بهتر و فعالیت مفیدتری هستند.

ورزشکاران سفت‌بال ساکن خراسان رضوی چه انتظاراتی از متولیان دارند؟

حسینی: باید مسئولان بیش از وضعیت کنونی به سافت‌بال و ورزشکاران آن اهمیت دهند تا بتوان رشد و ارتقاء را در خراسان رضوی مشاهده کرد و انتظار آینده بهتری را داشت، در غیر این صورت ورزشکاران سافت‌بال از حرفه خود خسته و نسبت به فعالیت خود دلسرد می‌شوند.

تاکنون چه ارگان‌هایی از سافت‌بال حمایت کرده‌اند؟

حسینی: سافت‌‌بال مانند سایر ورزش‌ها هزینه‌های مختلفی را در برداشته که از جمله آنها می‌توان به هزینه‌های اعزام به مسابقات مختلف اشاره کرد که متولیان بخشی از آن را تقبل می‌کنند و باقی‌مانده آن به‌عهده ورزشکاران است، البته خانواده یکی از بزرگترین حامیان هر ورزشکاری است اما باید مسئولان بیشتر به ورزشکاران توجه کنند.

چند ساعت در هفته را به اجرای تمرینات سافت‌بال اختصاص می‌دهید؟

حسینی: از یک سال گذشته تاکنون به‌دلایل مختلف نتوانستم تمرینات خود را اجرایی کنم و کسی به این موضوع به هیچ عنوان رسیدگی نمی‌کند، هیچ‌کدام از مسئولان حتی پیگیر تمرینات ورزشکاران خود نبوده که این کار دلخوری و دلزدگی ورزشکاران را به‌همراه داشته است.

خراسان رضوی از نظر تجهیزات و امکانات در چه‌مقطعی قرار دارد؟ آیا لازم به خریداری وسایل بهتر است؟

حسینی: ورزشکاران سافت‌بال در سال 96 توسط اسپانسرهای مختلف و هزینه‌های شخصی توانستند تعداد کمی از وسایل خود را در سطح بسیار پایینی تهیه کنند، در سال گذشته تمرینات سافت‌بال برقرار بود و ورزشکاران از وسایل قدیمی تیم به هر نحوی که شد استفاده و با همان تجهیزات کم و بی‌کیفیت فعالیت می‌کردند.

ورزشکاران سافت‌بال چه مشکلاتی را متحمل می‌شوند؟

حسینی: ورزشکاران سافت‌بال ساکن خراسان رضوی محل مناسبی جهت برقراری تمرینات خود در اختیار نداشته و متولیان مربوطه برنامه مدونی برای برگزاری مسابقات کشوری ندارند، از دیگر مشکلات ورزشکاران سافت‌بال می‌توان به عدم اعزام تیم ملی به‌بهانه فقدان بودجه کافی اشاره کرد.

یک ورزشکار برای فعالیت در سافت بال باید چه‌میزان بودجه برای خریداری تجهیزات خود در نظر بگیرد؟

حسینی: هر ورزشکاری در ابتدای فعالیت خود باید یک توپ و دستکش برای خود تهیه کند که تحقق این امر هزینه بسیاری را در بر دارد، به‌عنوان مثال برای خرید یک دستکش باید 600 هزار تومان پرداخت کرد، همچنین هزینه هر توپ سافت‌بال معادل با 30 هزار تومان است.

روزانه به چه‌میزان مطالعه درسی دارید؟ آیا ورزش به وضعیت تحصیلی‌تان صدمه نزده است؟

حسینی: تحصیلاتم هیچ ارتباطی با رشته ورزشی‌ام نداشته و تاکنون به هیچ عنوان لطمه‌ای به دروسم وارد نشده است، البته برای برخی از افراد اجرای تمرینات سنگین و حضور در مسابقات کشوری متعدد با مطالعه فراوان همخوانی نداشته و مجبور به کم کردن کیفیت یکی از این دو می‌شوند.

آیا تأمین منابع مالی و فراهم‌سازی شرایط بهتر از وضعیت کنونی برای ورزشکاران سافت‌بال ساکن استان می‌تواند تأثیرات مثبتی در راستای مدال‌آوری آنها داشته باشد؟

حسینی: در صورت وجود شرایط بهتر در خراسان رضوی و توجه بیشتر مسئولان سافت‌بال، یعنی در اختیار دادن مکان تمرینی اختصاصی و فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات این ورزش، می‌توان آینده بهتری را برای سافت‌بال در خراسان رضوی رقم زد، به‌عبارتی با فعالیت بهتر ورزشکاران جایگاه استان بالاتر می‌رود.

تاکنون حاضر به عدم فعالیت در رشته ورزشی سافت‌بال بوده‌اید؟ آیا در این راستا تصمیمی ندارید؟

حسینی: تاکنون چندین مرتبه در صدد عدم فعالیت در رشته ورزشی سافت‌بال بودم و نزدیکانم نیز با این امر موافق بودند، به‌دلیل فشار بودجه‌ای بارها به این تصمیم رسیده‌ام اما مجدداً به‌دلیل علاقه بسیار به این ورزش قادر به تحقق چنین امری نبوده‌ام، در هر صورت خواستار برطرف‌سازی مشکلات توسط متولیان مربوطه هستم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار