غلامرضا انصاری در جریان ارائه گزارشی از برنامه های خود برای تصاحب پست شهرداری تهران از اعضای شورای شهر خواست در صورتی که شهردار تهران شد و نتوانست به وعده های خود عمل کند، آنها می توانند وی را استیضاح کنند!
کد خبر: ۶۷۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 12 November 2018

به گزارش تابناک : بعدازظهر امروز غلامرضا انصاری به عنوان اخرین کاندیدای شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر به ارائه گزارشی از برنامه های خود برای اداره شهر پرداخت و گفت: می خواهم تا در حوزه اقتصاد فرهنگی برای تهران برنامه ریزی کنم!


وی با اشاره به عدم تعامل مثبت بین شهرداری، دولت و مجلس افزود: 40 سال از عمر مدیریت شهری می‌گذرد ولی هنوز تعامل مثبتی با مجلس و دولت وجود ندارد.


به اعتقاد این نامزد شهرداری تهران؛ سه رکن شورا، شهرداری و مدیران و بدنه کارشناسی مدیریت شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد و هر وقت تلفیقی بین شورا و شهرداری بوده است، خدمات خوبی به شهروندان ارائه شده است.


به گفته انصاری، برنامه اصلی بنده بر اساس برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران و با اتکا به سرمایه انسانی تدوین شده است و در سه بازه زمانبندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود.


وی یکی دیگر از دغدغه های خود را در شهر تهران اجرای قانون پسماند در شهرداری تهران است چرا که در شهرهای پیشرفته دنیا زباله ها به عنوان طلای کثیف به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرند.


این کاندیدای پست شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را یک یاز نیازهای پایتخت دانست و ادامه داد: در طی 15 سال گذشته ما نسبت به این مقوله نگاه تبلیغی داشتیم و باید حمل و نقل مدرن و الکترونیک را با کمک مردم توسعه دهیم. که در زیرساخت‌های ریلی در سال‌های گذشته زیر 20 درصد رشد داشته‌ایم.


به اعتقاد وی؛ جامعه ما، جامعه‌ای جوان است با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی فعلی باید توسعه زنده بودن شهر و شرایط نشاط اجتماعی شهر انجام شود.


انصاری با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما خودرومحور است و خدمات متعلق به خودرو باید سازماندهی شود؛ بیان کرد: معماری و شهرسازی به مثابه صندوق درآمد دیده شده چشم‌اندازمان این است که معماری به مثابه یک اثر هنری، فرهنگی دیده شود و پروژه‌هایی که تا کنون انجام شده این همخوانی با هویت فرهنگی و اجتماعی روز ما ندارد.


کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه تقویت و نظارت بر ساخت و سازها و همچنین بازآفرینی فضای انسان‌مداری شهری باید انجام شود، یادآور شد: در بخش مالی باید توجه ویژه‌ای به منابع پایدار شود و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست سالانه 10 درصد به درآمدهای پایدار اضافه کنیم.


به اعتقاد وی؛ در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داریم که باید این بدهی ساماندهی و پرداخت شود.


انصاری با اشاره به تکمیل زیرساخت های شهری در پایتخت تاکید کرد: توسعه پارکینگ‌ها در فضاهای زیرسطحی باید ساماندهی شود و مشارکت عمومی و خصوصی از نکاتی است که به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفته است.


وی بر این باور است که برنامه اش بر محور بازگشت به قانون تدوین شده است تا از این طریق بتوان نقص قانون را جبران یا اصلاح کرد. وقتی حرف از قانون می‌زنیم، می‌توانیم محور کار را با شفافیت برای مردم ارایه دهیم. من اصلاحات اساسی را در چهارچوب مردم‌سالاری اعمال خواهم کرد.


نامزد شهرداری تهران با اشاره به اینکه سرمایه اصلی کشور ما مردم آن هستند و به آن میزان که بتوانیم خدمت صادقانه را به آنها ارائه خواهیم داد، گفت: مدیریت شهری سه رکن اصلی دارد که به طور قطعی اولین رکن مدیرت شهری شامل شورا و ستاد و شهرداری و مدیران شهرداری است. رکن بعدی بدنه کارشناسانه عظیم و پویایی است که امروز شاهد حضور آن در عرصه‌های مختلف هستیم. رکن سوم اما سرمایه‌های انسانی یعنی مردم هستند.


وی بر این باور است که زمام بندی که من برای اجرای این برنامه ها در نظر گرفتم به وصورت کوتاه مدت و میان مدت است. برنامه ما در کوتاه مدت مبارزه با فساد ، شفافیت و اعتماد سازی است که باید به صورت جدی در سطح شهر مستتر شو‌د. در برنامه میان مدت تعامل با ارگان ها و سازمان ها را در نظر داریم. همچنین توسعه موازین اجتماعی، اجرای قانون پسماند نیز از جمله برنامه های ما است.


به گفته غلامرضا انصاری؛ زنده کردن شب تهران جز برنامه‌های ماست. به هر حال جامعه ما جوان است و توصیه زنده کردن شهر نکته مهمی است که این امر با توسعه پیاده‌روها امکان‌پذیر است. توسعه فضاهای زیر سطحی را هم درنظر گرفته‌ایم زیرا دو سوم پیاده‌روها را پارکینگ‌ها اشغال کرده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه عملیاتی و برنامه‌ریزی درنظر دارد تا با مشارکت عمومی و خصوصی برنامه های خود را اجرایی کند، ادامه داد: توسعه مشارکت بخش خصوصی می‌تواند بخشی از این نیازهای ما را حل کند. همچنین عدم مناسب‌سازی را امروز در تمام سطح شهر شاهد هستیم.


کاندیدای پست شهرداری تهران با اشاره به ارتقای مدیریت هوشمند در تهران بیان کرد: هوشمندسازی می‌تواند در بحث شفاف‌سازی و تسهیل دادن خدمات به مردم به ما کمک کند. علاوه بر این رفاه اجتماعی متوازن و آرامش شهروندان را به طور جدی در دستور کار داریم تا رویکرد انسان‌محور و شهروندمحور را لحاظ کنیم. همچنین تلاش کنیم بیگانه‌زدایی که امروز در سطح جامعه به وجود آمده را از بین ببریم. باید بتوانیم رشد آسیب‌های اجتماعی را با مدیریت دقیق و واگذاری به ان‌جی‌اوها از روی دوش شهر برداریم‌. امروز ما بی‌تدبیری و وادادگی به برخی اقشار با یک اعتمادسازی در بستر شهر شاهد هستیم که باید اصلاح شود. ناگفته نماند زیباسازی شهر را بازنده کردن فرهنگ خودمان در دستور کار خواهیم داشت.
به اعتقاد وی؛ در بخش مالی ناپیداری نظام منابع درآمدی از پاشنه‌های آشیل کارنامه ما در سه دوره گذشته است. اگر بتوانیم ده درصد مساعدت را به این امر لحاظ کنیم و در حوزه درآمدهای پایدار داشته باشیم، موفق خواهیم شد.


انصاری نادیده انگاشتن قوانین محیط زیست را یکی از چالش های شهر تهران دانست و یادآور شد: چشم‌انداز ما یک شهر انسان‌محور و محیط‌زیستی است. ما تلاش می‌کنیم الان رشدی که در فضای شهری است را در عرصه‌های زیستی و فرهنگی نیز در اولویت قرار دهیم.


به گفته این نامزد شهرداری تهران؛ از اول مهر ۴۰ درصد ترافیک شهر افزایش می‌یابد در صورتی که مدارس ما محله‌محور شده و عموما باید با پیاده‌روی این مسیر طی شود و باید توسعه پیاده‌روها را در دستور کار قرار دهیم. همچنین توسعه حمل و نقل ریلی را در دستور کار داریم.


انصاری با بیان اینکه برنامه ما توانمندسازی اجتماعی و حفظ هویت محله‌ها در تمام ارگان مدیریتی است، گفت: برنامه‌ریزی برای اقتصاد فرهنگی از نکاتی است که تاکنون جدی به آن پرداخته نشده و ما می‌خواهیم آن را انجام دهیم.


وی درباره برنامه هایش در بخش معماری و شهرسازی پایتخت توضیح داد: در طول این چند سال اتکا بر روی شهرسازی بوده است و پروژه‌هایی که اجرایی شده هیچ همخوانی با فرهنگ جامعه ما ندارد و باید سعی کنیم این فرهنگ را به شهر برگردانیم. همچنین برای بازآفرینی بافت فرسوده برنامه‌ریزی کنیم. زیرا بافت فرسوده امروز به عنوان سرمایه در دست شهر قرار دارد.

 

 
تعداد بازدید : 0
 
 
 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار