برنامه سوم پنج ساله شهر تهران با همه انتقادات در شورای شهر تهران در حال بررسی است اما برخی همچنان معتقدند این برنامه مشکلات بسیار زیادی دارد و باید رد شود.
کد خبر: ۶۷۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 06 November 2018

به گزارش تابناک : انتقادات زیادی در حوزه های مختلف به برنامه سوم توسعه شهر تهران وجود دارد و برخی اعضای شورای شهر تهران اعتقاد داشتند که این برنامه باید رد شود. از جمله انتقادات وارد شده به این برنامه، انتقاد صریح محمد سالاری به معاون و قائم مقام برنامه ریزی شهرداری تهران در تدوین آن بود. اما پس از تمام این انتقادات اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند این برنامه را با اصلاحات بپذیرند. این در حالی است که برخی از تمدید ارائه برنامه سوم شهر تهران توسط شهرداری تهران خبر می دهند.


محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با تیتر شهر گفت: در کمیسیون ها جلسات عدیده ای در حوزه کارشناسی برای اصلاح این برنامه برگزار شده و ما همچنان در حال پیگیری هستیم .


وی افزود: درخواست کرده ایم وقت بیشتری داده شود تا با فراغ بال بیشتری کار کنیم. یکسری ایرادات شکلی، محتوایی و برخی حوزه ها مانند پایداری فرهنگی در شهر، توزیع فرهنگ و جامعه که از محورهای توسعه است مغفول مانده است. همچنین حوزه زنان و کودکان نیز مغفول مانده است و حق مطلب ادا نشده است.


حق شناس عنوان کرد: در حال تلاش هستیم تا این برنامه بازنگری و بازنویسی شود تا بتوانیم کمک کنیم و ایرادات این برنامه گرفته شود.
وی در خصوص زمان تصویب این برنامه اظهار کرد: پیشنهاد داده شده که تا پایان آبان ماه این برنامه در شورا مورد بررسی قرار بگیرد.


این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که احتمال رد این برنامه وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه اعتراض و گلایه هایی را عموم اعضای شورا در این رابطه داشتند باید فرصتی داده شود تا همه به این موضوع رسیدگی کنیم. تلاش می شود تا این برنامه را در زمان موعد برسانیم اما تمهیداتی اندیشیده شده که اگر بنا به هر دلیلی نرسید راه حل جایگزین داشته باشیم.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار