آخرین بارقه های امید حزب اعتماد ملی برای ابقاء نماینده خود در شهرداری تهران بی نتیجه ماند. این در حالی است که در یک هفته گذشته برخی از حامیان شهردار تهران و نمایندگان حزب اعتماد ملی در شورای شهر تهران با مطرح شدن طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلانشهرها از قانون منع به کار گیری بازنشستگان امیدوار بودند، به همین دلیل روند انتخاب شهردار هجدهم شهر تهران را به تعویق انداختند اما گویا آخرین تلاش های حزب اعتماد ملی در شورای شهر و مجلس برای دور زدن قانون نیز بی نتیجه ماند.
کد خبر: ۶۷۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 05 November 2018

به گزارش تابناک : هر چند بعد از اینکه طرح دو فوریت استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کار گیری بازنشستگان اعضای شورای شهر اعلام کرده بودند که تا 25 آبان ماه شهردار هجدهم شهر تهران انتخاب خواهد شد و در این رابطه نیز لیست هایی از کاندیداهای پیشنهادی احزاب مختلف اصلاح طلب نیز در شبکه های مجازی و رسانه ها منتشر شد؛ اما با مطرح شدن طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کار گیری بازنشستگان دوباره بارقه های امید را در میان حامیان شهردار تهران زنده کرد که شاید این بار طرح این موضوع در دو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون شوراها به عنوان یک کمیسیون فرعی نتیجه خواهد داد.

 

به همین دلیل بنا به درخواست برخیاز اعضای شورای شهر تهران به مدت یک هفته فرآیند انتخاب شهردار آینده تهران از میان گزینه های پیشنهادی به تعویق افتاد تا شاید با رای آوردن این طرح در دو کمیسیون ذکر شده؛ محمد علی افشانی آخرین شهرداری باشد که توسط مدیریت اصلاح طلب شهر تهران انتخاب و به کار خود ادامه می دهد.

 

این در حالی است که برخی از شبکه های مجازی خبر از حضور ابراهیم امینی و حجت نظری به عنوان حامیان پر قدرت شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس جهت آخرین رایزنی ها برای ماندن افشانی و کسب آراء موافق خبر داده اند.

گویا حضور این دو عضو شورای شهر تهران که بیشتر به بست نشینی شبیه بود تا رایزنی نتیز در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نتیجه نداد و در نهایت طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کار گیری بازنشستگان تنها 3 رای موافق را از آن خود کرد.

 

نکته قابل تامل در این است که حجت نظری که از ابتدای حضورش به عنوان جوان ترین عضو شورای شهر تهران مدام به انتخاب مدیران جوان و کارآمد در بدنه شهرداری تهران به دو شهردار یک سال اخیر یعنی محمد علی نجفی و محمد علی افشانی تذکراتی را داده بود اما وی نخستین فردی بود که لابی های وسیع خود را برای ماندن شهردار هفدهم شهر تهران بر صندلی قدرت حزب اعتماد ملی در مجموعه مدیریت شهری تلاش های زیادی کرد.

 

نخستین خبر مخالفت کمیسیون شوراها با مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان را سخنگوی این کمیسیون به خبرگزاری فارس اعلام کرد.

 

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس درباره نتیجه رای گیری اعلام کرده بود: اعضای کمیسیون شوراها با طرح استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

 

به گفته این نماینده مجلس؛ جلسه امروز کمیسیون با دستور بررسی طرح استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برگزار شد. سوال این استفساریه این بود که آیا همچنان که معاونان رئیس جمهور طبق قانون از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده اند، شهردار تهران نیز هم مستثنی می شود که پاسخ آن آری بود.

 

سلیمی تاکید کرد: اعضای کمیسیون در جریان رأی گیری با این طرح استفساریه مخالفت کردند و شهردار تهران را هم ردیف معاونان رئیس جمهور ندانستند از این رو طبق نظر کمیسیون، شهردار تهران نباید از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شود.

 

اما همچنان حزب اعتماد ملی به مثبت بودن نتیجه رای گیری کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران به عنوان یک کمیسیون اصلی امیدوار بودند. اما علی ساری عضو این کمیسیون نیز در گفت و گو با خبرگزاری مهر اعلام کرد: طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای شهردار تهران در این کمیسیون نیز رد شد.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار