رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: دلالان حوزه ساختمان خراسان رضوی مورد پیگرد قانونی و انتظامی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۷۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 03 November 2018

به گزارش تابناک : محمدحسین شرکاء رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اظهار داشت: با عنایت به اینکه اعتبار و حیثیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در گرو عملکرد صحیح مهندسین متعهد دخیل در پروژه‌ها است، ضمن تعهد به رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط معماری و شهرسازی و مصوبات ابلاغی از وزارت راه و شهرسازی، که آن هم در نهایت منجر به کیفیت قابل قبول در حیطه نظامات ساخت و ساز می‌شود، دست دلالان را کوتاه خواهیم کرد.

شرکا ادامه داد: متاسفانه اخیراً گروهی سودجو و دلال بدون داشتن هرگونه صلاحیت حرفه‌ای در محوطه و اطراف ساختمان نظام مهندسی ساختمان استقرار یافته که در جهت اخذ ارائه خدمات مهندسی با تخفیفات غیرقانونی و دقیقاً برخلاف مصوبه شورای سیاست گذاری استان تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: این امر علاوه بر تنزل شئون حرفه‌ای جامعه مهندسی و همچنین خدشه دار کردن حیثیت نظام مهندسی، سبب می‌شود امنیت و سلامت ساکنان این گونه ساختمان‌ها به دلیل عدم انجام تعهدات حرفه‌ای به شدت مورد تهدید قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره و استناد به بند 5 ماده 15 قانون سازمان نظام مهندسی مصوب مجلس شورای اسلامی  و همچنین بند 5 ماده 73 آیین نامه اجرایی مصوب سال 1375 هیأت وزیران در جهت برخورد قاطع با دلالان عنوان کرد: سازمان می‌تواند از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی در زمینه برخورد با متخلفان اقدام کند که در این راستا، نامه‌ای به جناب آقای حق دادی سرپرست دادسرای شعبه 7 مشهد مقدس ارسال تا اقدامات بعدی از طرق قانونی و با صدور حکم قضایی صورت پذیرد. جدای از این اقدامات، از طریق شورای انتظامی سازمان نیز مجازات های انتظامی و انضباطی از درجه 3 تا 5 شامل حال متخلفین خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار