رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که نیروهای نظامی مستقر در مرز با مکزیک دستور گرفته‌اند که به سمت کسانی که سنگ پرتاب می‌کنند، شلیک کنند.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 02 November 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال استفاده از مساله آوارگان و پناهجویان آمریکای لاتین به عنوان برگ برنده در انتخابات کنگره است.

وی همچنین گفته که نیروهای ارتش آمریکا که در مرز با مکزیک آنها را گمارده است دستور گرفته‌اند به هرکسی که در کاروان‌های مهاجران هستند و اقدام به پرتاب سنگ می‌کنند، تیراندازی کنند.

ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید درباره مهاجرت به انتقاد از حضور مهاجران و آوارگان آمریکای لاتین پرداخت که قصد دارند در گروه‌های بزرگ اقدام به گذشتن از مرز و ورود به خاک آمریکا کنند. او گفت، دولت واشنگتن به دنبال نهایی کردن قانونی است که پناهندگی در آمریکا را محدود می‌کند.

در همین حال، یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا گفته است که نیروهای ارتش مستقر در مرز براساس قوانین جدید رفتار کرده و باید در صورت دفاع از خود اقدام به استفاده از زور کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که دستور اجرایی را در روزهای آتی و با هدف اعمال محدودیت در قوانین پناهندگی این کشور امضا می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره جزئیات مربوط به اینکه این قانون چگونه اجرایی می‌شود، صحبتی به میان نیاورده و تنها گفته که قانونی را امضا می‌کند که پناهندگی را محدود می سازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار