معاون استاندار خراسان رضوی گفت: کتابخانه مرکزی مشهد با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۷۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 01 November 2018

به گزارش تابناک : محمد رحیم نوروزیان پنجشنبه ظهر در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد:ارائه آمار از تعداد کتابخانه های عمومی خیلی نمی تواند در خصوص وضعیت کتاب و کتابخوانی ما را به نتیجه برساند و به آمار جامع تری نیاز است لذا باید با هماهنگی دستگاه های دیگر نظیر اداره کل اوقاف، شهرداری، آموزش و پرورش، ادارات و سایر نهادها آمار دقیقی از سرانه فضاهای کتابخانه ای و کتاب کسب کرد.

وی افزود:باید شاخص هایی در خصوص کتاب و سرانه کتابخانه تعیین و متناسب با آن به سمت رفع کاستی ها برویم، خراسان رضوی و مشهد دارای سبقه فرهنگی در کشور هستند، باید در بحث کتاب و کتابخوانی در کشور رتبه دار باشیم.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد:پروژه کتابخانه مرکزی مشهد که ۲۱ سال است بر زمین مانده طی یکسال اخیر تکمیل و بهره برداری از این مجموعه به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و این کتابخانه طبق اعلام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تامین اعتبار شده و در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد:اخذ اعتبارات برای کتابخانه سازی کار مشکلی است اما در خراسان رضوی اقدامات خوبی به خصوص در نواحی کم برخوردار انجام شده که قابل تقدیر است ولی باید بیشتر از این تلاش شود.

نوروزیان بیان کرد:آموزش و پرورش نقش مهمی در جذب دانش آموزان و جامعه به مطالعه و کتابخوانی دارد و اگر بتوان خانواده ها را در مطالعه درگیر مطالعه کرد، کار ارزشمندی است ولی شاهد هستیم از کتابخانه ها و فضاهای موجود کتابخوانی در استان به درستی استفاده نمی شود، برای افزایش سرانه مطالعه باید در درجه اول باید مردم را با کتاب آشنا کنیم.

وی گفت: دشمنان و استکبار می خواهند امسال با تهدیدهای تحریمی ۱۳ آبان متفاوتی برای ما رقم بزنند و با تبلیغات و جنجال ها و تهدیدات می خواهد ملت ایران را بترساند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:همه باید بیش از سال گذشته به بزرگداشت ۱۳ آبان توجه کنیم و روز استکبارستیزی به بهترین نحو برگزار شود تا نشان دهیم یکپارچه در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار