رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: بیش از هزار شطرنج باز در شهرضا در حال فعالیت هستند که در 6 باشگاه به همراه 40 مربی فعالیت می‌کنند
کد خبر: ۶۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 01 November 2018

به گزارش تابناک : على نقی انصاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا دیروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرضا با بیان این‌که برای نخستین بار ورزشکار شهرضایی در مسابقات پارا آسیایی در جاکارتای اندونزی شرکت کرد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات مهدی رومی‌فرد روشندل شهرضایی موفق به کسب مقام سوم تیمی ماده B1 رشته شطرنج شد، این شطرنج‌باز از سال 82 تا امروز 40 عنوان قهرمانی را در مسابقات مختلف کسب کرده است.

وی با بیان این‌که شهرستان شهرضا یکی از پایگاه‌های مهم شطرنج در کشور شناخته شده است، افزود: مهمترین مشکل ورزشکاران کم‌بینا و نابینای شهرستان شهرضا این است که نتوانستیم فرد توانمند و علاقه‌مندی را پیدا کنیم که به عنوان رئیس هیأت معرفی کنیم تا پیگیر مسائل نابینایان باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که بیش از هزار شطرنج باز در شهرضا در حال فعالیت هستند که در 6 باشگاه به همراه 40 مربی فعالیت می‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر هیأت شطرنج شهرضا به عنوان هیأت برتر شهرستانی و استانی مطرح بوده و هر سال 50 درصد از مدال‌های استان اصفهان در رده‌های سنی را، شهرضا کسب می‌کند.

وی با بیان این‌که اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا نمی‌تواند تجلیل شایان توجهی از ورزشکاران برون مرزی داشته باشد، عنوان کرد: هیچ ردیف بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

انصاری خاطرنشان کرد: برای قهرمانان مسابقات المپیک، پاراالمپیک و بازی‌های آسیایی جوایزی از سوی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده که به عنوان مثال جایزه نفر سوم مسابقات آسیایی ۲۰ سکه بهار آزادی است که توسط وزارت ورزش به شطرنج‌باز شهرضایی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در بیشتر شهرستان‌ها که ورزشکاران بین‌المللی دارند از طریق شهرداری‌ها، شوراهای شهر و نهادهای خصوصی جوایزی در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: امید است شهرداری و شورای شهر شهرضا نیز در این خصوص مساعدت ویژه‌ای به ورزشکاران بین‌المللی داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به برگزاری جشن تجلیل از قهرمانان ورزشی، اظهار داشت: در سال ۹۷ با توجه به حمایت 300 میلیون ریالی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی توانستیم بیش از ۲۰۰ ورزشکار ملی و بین‌المللی که در سال ۹۶ برای شهرستان شهرضا افتخار کسب کرده بودند را با حضور امیررضا خادم، معاونت وزارت ورزش و جوانان تجلیل کنیم.

وی با بیان این‌که اعتبارات هیأت‌های ورزشی از طریق بازگشت درآمد سالن‌های ورزشی تأمین می‌شود که بسیار محدود است، تصریح کرد: درآمد اماکن خصوصی در شهرستان شهرضا 400 میلیون تومان است که به خزانه دولت واریز می‌شود که نیمی از آن برای اعتبارات ورزش شهرستان شهرضا و نیمی دیگر به هیأت‌های ورزشی کمک می‌شود.

انصاری با اشاره به این‌که احداث خانه‌های ورزش روستایی در سطح روستاهای وشاره، اسفرجان، امین‌آباد، و قصرچم مهیار، گفت: بیش از 7 هزار ورزشکار سازمان یافته، کسب بیش از ۸۰۰ مدال در سطوح استانی، کشوری و برون مرزی، برگزاری ۴۸۹ مسابقه شهرستانی، میزبانی ۵۵ مسابقه استانی و ۴۲ مسابقه کشوری و لیگ باشگاه‌های کشور در سال گذشته حاکی از چشمگیر بودن فعالیت ورزشی در سطح شهرستان شهرضا است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار