نخستین مدال آور کشتی فرنگی قم:
پیشکسوت کشتی و نخستین مدال آور کشتی فرنگی قم درمسابقات جهانی 1970 گفت: نیازمند وحدت میان تمام اعضای خانواده کشتی هستیم و تخریب و استعفا دردی از مشکلات این رشته ورزشی برطرف نمی کند.
کد خبر: ۶۷۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 01 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمدحسین جمال با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی کشور در مسابقات قهرمانی 2018 جهان ؛ بر ضرورت اصلاح نحوه انتخابی تیم ملی کشتی تاکید کرد و اظهار داشت: ورزشکاران انتخابی تیم ملی توسط کمیته فنی کشتی باید چند مرحله مورد ارزیابی قرار گیرند و این کمیته نیز از پیشکسوتان و مربیان کشور برای انتخاب بهترین ورزشکاران مشورت گیرد ضمن اینکه شاهد هستیم مربی تیم ملی در برخی موارد به نظر کمیته فنی توجهی نمی کند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ کشوری از نظر فنی همتراز ایران در کشتی نیست ولی چیزی که موجب عملکرد ضعیف کشتی گیران ایران شده، بهره نبردن از علم پزشکی روز دنیاست.

وی با بیان اینکه ورزش امروز در ابعاد مختلف علمی شده است، افزود: به جز مسائل فنی و تکنیکی، چیزی که نقش مهمی در عملکرد ورزشکاران ایفا می کند استفاده از علم روز دنیا برای بهبود عملکرد ورزشکاران می باشد.

این پیشکسوت و داور بین المللی کشتی، با بیان اینکه از علم پزشکی در ورزش کشتی کمترین بهره مندی صورت گرفته است، گفت: یکی از دلایلی که موجب نتیجه ضعیف تیم ملی در این رقابت ها شد، پایین بودن آمادگی جسمانی کشتی گیران کشوران نسبت به ورزشکاران کشورهای دیگر بود که این موضوع ناشی از تمرینات غیرعلمی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده نکردن از علم روز دنیا نه تنها در کشتی بلکه در سایر رشته های ورزشی نیز دیده می شود گفت: تمرینات کشتی متناسب با وضعیت جسمانی و بدنی کشتی گیر باید متفاوت باشد و هر ورزشکار تمرینات اختصاصی خود را انجام دهد چرا که بی توجهی به این تفاوت ها موجب می شود که به برخی از آنان فشار بیشتری وارد شود که این فشار و خستگی به خوبی خود را در لحظات پایانی مسابقات نشان می دهد.

جمال تاکید کرد: بسیاری از کشورها سرمایه گذاری عظیمی بر روی کشتی صورت داده و منتظر ما نمانده اند، به همین دلیل باید هر چه سریعتر با آسیب شناسی وضعیت فعلی تیم ملی به دنبال برنامه ریزی جدید و اصلاح این اشکالات برآمد.

وی که به عنوان پدر کشتی قم نیز شناخته می شود، اظهار داشت: علم روز دنیا نه تنها در تمرین، بلکه در مسائل روحی روانی نیز بسیار اثرگذار است به همین دلیل باید سرمایه گذاری جدی تری برای علمی کردن ورزش کشور صورت گیرد.

این عضو و مربی سابق تیم ملی کشتی، ادامه داد: وقتی کشتی گیری به روی تشک به مصاف حریفان خود می رود، به هیچ چیز جز پیروزی فکر نمی کند ولی بی توجهی به وضعیت ذهنی و همچنین روحی و روانی ورزشکار به طور قطع در عملکرد کشتی گیر در تمرینات و حتی در روز مسابقه اثرگذار است.

جمال، «قرعه بد» را از دیگر عوامل ناکامی ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی بوداپست 2018 دانست و گفت: باید تاکید کنیم که نه تنها قرعه خوب نیاوردیم بلکه بدترین قرعه ها را در این مسابقات آوردیم و برخی کشتی گیران مجبور بودند با 2 قهرمان المپیک مبارزه کنند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی جهان 2018 بوداپست مجارستان که اواخر مهر ماه امسال برگزار شد با سه مدال برنز در رده ششم قرار گرفت و تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک مدال برنز، یازدهم شد. نتایج ضعیف تیم های ملی در حالی رقم خورد که کشتی ایران در مسابقات جهانی حتی یک فینالیست نیز نداشت.

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی پس از نتایج ضعیف تیم های ملی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی 2018جهان، دیروز از سمت خود کناره گیری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار