مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:عراق سومین بازار صادراتی خراسان رضوی است و در ۶ ماهه نخست امسال ۷۷.۵ میلیون دلار صادرات از استان به عراق داشته ایم.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 29 October 2018

به گزارش تابناک : علی رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به دیدار خود با حیدر محمد معاون استاندارالمثنی عراقاشاره کرد و گفت: آنان علاقمند به ارتباط مستقیم با خراسان رضوی هستند که تا کنون اینگونه نبوده است؛ در حال حاضرعراق سومین بازار صادراتی خراسان رضوی است و طی ۶ ماهه نخست امسال ۷۷.۵ میلیون دلار صادرات از استان به  عراق داشته ایم.

وی افزود: این رقم نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۱۶ درصد و از جهت ارزشی ۲۸ درصد رشد داشته است و این در حالی است که بخش عمده صادرات ما در بازارچه‌های مرزی استان‌ها هم مرز با عراق ثبت می‌شود که در آمار استان محاسبه نمی‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ای که با معاون استاندار المثنی عراق داشتیم مقرر شد از این ظرفیت و مناسبات دو جانبه استفاده کنیم و هر چه زودتر هیات‌های تجاری خراسان رضوی عازم عراق شوند.

رسولیان با اشاره به این که این هیات در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدمات فنی و مهندسی است افزود: موضوع گردشگری سلامت و انتقال بیماران عراقی برای مداوا در مراکز بیمارستانی و درمان استان از جمله مباحث مورد توجه معاون استاندار المثنی بود و قرار است شرکت‌های ما بر روی موضوع انتقال بیماران و ساماندهی این حوزه اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار