عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دیپلمات کشورمان برخلاف قوانین بین‌المللی و به صورت ناروا بازداشت شده است و وزارت خارجه باید برای آزادی وی، اقدامات قضایی انجام دهد.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسن نوروزی با اشاره به وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات دستگیر شده کشورمان در اروپا که در حدود ۱۲۰ روز از بازداشت وی می‌گذرد، اظهار داشت: این دیپلمات ایرانی به اتهامی ناروا و دروغین بازداشت شده است. 

وی  با اشاره به اینکه منافقین و رژیم صهیونیستی پشت پرده این مسئله هستند، ادامه داد: مجاهدین خلق این روزها بیش از همیشه برای دشمنانی چون آمریکا خوش‌رقصی می‌کنند و در ازای دریافت پول، نوکری دشمنان نظام را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بر لزوم پیگیری این موضوع توسط وزارت امور خارجه تاکید و تصریح کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است و باید به صورت جدی‌تر پیگیر آزادی این دیپلمات کشورمان باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: علی‌رغم اینکه دیپلمات‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند، اما کشورهایی چون آلمان و بلژیک برخلاف قوانین بین‌المللی حقوق دیپلمات کشورمان را زیر پا گذاشته‌اند و وزارت امور خارجه باید برای آزادی اسدالله اسدی، اقدامات قضایی انجام دهد. 

نوروزی تاکید کرد: وزارت خارجه باید در برابر اقدامات خصمانه این کشورها فعالتر باشد و مقابله به مثل کند تا این کشورها دیگر جرأت نکنند حقوق دیپلمات‌های ایرانی را نادیده بگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار