معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمار ثبت نام سال گذشته ۸۰ هزار نفر بود که امسال این رقم به ۱۵۰ هزار نفر ارتقا یافت.
کد خبر: ۶۷۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 28 October 2018
به گزارش تابناک : سیدجواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۷۰ موکب، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهرداری و ۴۵۰۰ خادم پذیرایی ۸۰ هزار زائر را عهده دار شده است و دو هزار روحانی نیز به موضوعات فرهنگ زیارت، معنوی و فرهنگی می‌پردازند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی مقیم این استان برای شرکت در راهیپمایی اربعین حسینی در کشورعراق ثبت نام کردند که برای ۷۰ درصد آنان ویزا صادر شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا اتباع خارجی مقیم این استان در مراکز معتبر ثبت نام کرده و از پنج روز گذشته روند خروج آن‌ها از مشهد به سوی مرز‌های خروجی کشور آغاز شده است.

حسینی تصریح کرد: از ۲۷ مهر ماه امسال تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده اند که طی چند روز آینده این تعداد به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: پارسال نیز بیش از ۲۷ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان به قصد زیارت و سفر به کربلا از طریق این معبر وارد کشور شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: این همایش کارکرد‌های اجتماعی دارد و درس عشق و ایثار و محبت است؛ هیچ جایی به اندازه اربعین تولید فضیلت نمی‌کند و باید از این فرصت برای ترویج فضائل انسانی بهره ببریم.

حسینی به ورود زائران در دهه آخر صفر به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: تا کنون در سامانه هشت ۱۱۰ هزار زائر پیاده ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره مشابه رشد خوبی دارد.

وی با بیان این که برآورد و پیش بینی‌ها نشان از ورود بیش از پنج میلیون زائر پیاده و سواره به مشهد مقدس دارد گفت: امسال ۲۸ ایستگاه بین راهی مردمی و ۵۰۰ ایستگاه صلواتی داخل شهری تدارک شده و برای پنج هزار نفر ناوگان حمل و نقل عمومی ظرفیت دیده شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های زائرسرا‌های دولتی تمدید شود؛ امکانات اسکان بین راهی اضطراری در ۸۵ مرکز اقامت بین راهی و ۳۵ راهداری موجود تدارک دیده شود و مدارس و سالن‌هایی که در مسیر واقع شده آماده پذیرایی از زائران باشد.

حسینی ادامه داد: در سامانه خدمت شهرداری که به منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی راه اندازی شده سال گذشته ۳۰ نوع خدمت ارائه شد و ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند. و  همچنین ۲۱۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای و بین راهی، ۱۱۴ اکیپ هلال احمر و ۸۵ اکیپ سیار بازرسی مشغول فعالیت می شوند.

وی  گفت: پنج هزار روحانی کار پوشش اربعین حسینی و دهه آخر صفر را بر عهده دارند که تولید فضیلت‌ها با رویکرد اربعین و این ایام تدارم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار