عضو فراکسیون ورزش مجلس: متاسفانه خادم در کنار تشک محو شده بود و اصلا برای چه رییس فدراسیون باید سرمربی هم باشد؛ آیا واقعا در این کشور یک سرمربی کشتی پیدا نمی‌شود که خادم بتواند نظارت عالیه بر کشتی‌گیران و مربیان داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 28 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به نتایج ضعف تیم کشتی ایران در مسابقات مجارستان و نامه انتقادی رسول خادم در این خصوص گفت: من منکر خدمات خادم به ورزش کشتی نیستم؛ او علاوه بر اینکه دلسوز کشتی ایران است، قهرمان ملی و قهرمان المپیک کشور ماست که توانست اسطوره‌ای همچون خادارتسف روسی شکست‌ناپذیر را شکست دهد ولی اشکالاتی از نظر مدیریتی بر کار ایشان وارد است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: خادم اگر کمتر نامه می‌نوشت و بیشتر به کارهای فدراسیون کشتی می‌رسید و سیاست‌گذاری می‌کرد، بهتر بود؛ شکی نیست که کشور ما درگیر مشکلات ارزی و سیستم مالی فدراسیون به شدت به دنبال تهیه ارز بود و همچنانکه بنی‌تمیم در مصاحبه‌ای اشاره کرد، مشکلات زیادی از این حیث داشتند ولی این امر باعث نمی‌شود ضعف مربیگری و کوچینگ را در این میان نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: در این مسابقات، تیم ما مشکلاتی از نظر کوچینگ و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای برای اعتراض کردن یا نکردن و همچنین هدایت بازیکنان داشت؛ در حالی که بسیاری از کشتی‌گیران ما کسانی بودند که سابقه مدال‌آوری داشتند و با تجربه و میدان‌دیده بودند.

این ورزشکاران میدان‌ندیده نبودند/ مشکلات فنی ورزشکاران مدیریت نشده بود

عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: حتی اگر این ورزشکاران اخیرا به دلیل مشکلات مالی کشور، میدان ندیده بودند، قبلا که رفته بودند.

جمالی گفت: چرا سعید عبدولی آن طور می‌بازد و باز هم همان مشکلات فنی را در کشتی خود دارد، که پیش از این داشت؛ چرا نتوانستید او را مدیریت کنید؟

آیا واقعا در این کشور یک سرمربی کشتی پیدا نمی‌شود که خادم بتواند نظارت عالیه بر کشتی‌گیران و مربیان داشته باشد
وی با بیان اینکه مگر گرایی کشتی‌گیر بی‌تجربه‌ای بود، تصریح کرد: چرا زمانی که به قول کارشناسان کشتی شما می‌توانستید در بازی حسن یزدانی که قهرمان المپیک و جهان‌دیده است و بازی‌های زیادی در تورنمنت‌های بین‌المللی کرده، اعتراض کنید و وقفه‌ای در کشتی بیاندازید و با او صحبت کنید و نگذارید از تیلور آمریکایی بازد، کاری نکردید؟

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه خادم در کنار تشک محو شده بود و اصلا برای چه رییس فدراسیون باید سرمربی هم باشد؛ آیا واقعا در این کشور یک سرمربی کشتی پیدا نمی‌شود که خادم بتواند نظارت عالیه بر کشتی‌گیران و مربیان داشته باشد.

بی‌توجهی به پشتوانه‌سازی در کشتی

وی خطاب به خادم گفت: شما می دانید امکانات همین است؛ قبلا هم نامه نوشته بودید؛ ما سطح توقع خود را به تناسب امکانات شما پایین می‌آوریم ولی دلیلی ندارد اشکالات مدیریتی تیم را نادیده بگیریم.

جمالی افزود: چند نفر از کشتی‌گیران ما در 10 ثانیه آخر باختند؟ چند نفر با امتیاز مساری باختند؟ چرا عزت الله اکبری در حالی که از کشتی‌گیر آذربایجانی 3 بر 1 جلو بود، ظرف 10 ثانیه 3-3 باخت؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه خادم خوب عمل نکرد، گفت: مگر کره شمالی ارز یا پول خیلی زیادی دارد که یکباره چهار کشتی‌گیر می‌آورد و چهار طلا در این رشته کسب می‌کند؟

عضو فراکسیون ورزش مجلس همچنین با اشاره به بی‌توجهی به پشتوانه‌سازی در کشتی، تصریح کرد: خادم همیشه می‌گفت باید برای هر وزنی 4 تا 5 کشتی‌گیر خوب داشته باشیم؛ آقای خادم جواب دهید در این سال‌هایی که شما رییس فدراسیون بودید چقدر پشتوانه‌سازی کردید؟

رسول خادم به‌عنوان رییس فدراسیون کشتی در واکنش به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های جهانی 2018 بوداپست مجارستان در نامه‌ای به رییس جمهور با بیان این‌که در ابتدای صف مسئولیت پذیرش نواقص هستیم، اعلام کرد که با تدارکات فعلی، بخش قابل توجهی از این نواقص کاهش نخواهد یافت و این موضوع مورد پذیرش قهرمانان ملی و مردم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار