مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: امسال 9 هزار و 692 نفر در این استان برای شرکت در آیین های عزاداری اربعین حسینی در کربلای معلی، نامنویسی کردند.
کد خبر: ۶۷۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 27 October 2018

محمدباقر قاصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 9 هزار و 811 نفر در استان برای شرکت در این آیین ثبت نام کرده اند اما 119 نفر برای دریافت ویزا سفر مراجعه نکرده اند.
وی بیان داشت: ویزای زائران اربعین در کنسولگری عراق در مشهدالرضا صادر شده و این افراد می توانند رهسپار پیاده روی مراسم اربعین شوند.
وی گفت: با این وجود باز هم ثبت نام از طریق سامانه سماح برای متقاضیان علاقه مند که تا کنون نتوانسته اند برای ارائه مدارک خود اقدام کنند تا ساعت 24 امشب در دفاتر زیارتی استان قابل انجام است و تا روز دوشنبه نیز ویزا صادر می شود.
مدیر سازمان حج و زیارت خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال بیش از هشت هزار و 900 نفر در این استان از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای شرکت در آیین اربعین حسینی نامنویسی کرده بودند.
وی هزینه دریافتی بابت ثبت نام هر زائر را سه میلیون و 720 هزار ریال و هزینه بیمه را نیز 200 هزار ریال عنوان کرد و گفت: تمامی زائران اربعین بیمه می شوند که این بیمه از چند کیلومتری مرز ایران تا زمان بازگشت آنان اعتبار دارد.
قاصری اظهار داشت: امسال مرز مهران برای‌ عبور زائران خراسان شمالی به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.
پارسال هشت هزار و 900 نفر از استان خراسان شمالی در آیین اربعین حسینی در کشور عراق شرکت کرده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار