با توجه به عدم تأيید مصوبه شورای شهر نکا از سوی کمیته انطباق شهرستان نكا، سیدمهدی احمدی در سمت شهردار ابقاء شد و در اين سمت باقی ماند.
کد خبر: ۶۷۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 27 October 2018

 عصر روز چهارشنبه دوم آبان ماه در یک اتفاق نادر، شهردار نکا بدون سرو صدا برکنار و سرپرست جدید شهرداری نکا توسط اعضای شورای اسلامی شهر نکا معرفی شد.

این در حالی است که ساعتی بعد از اعلام قبول استعفای سیدمهدی احمدی شهردار نکا توسط شورای اسلامی شهر نکا در فضاهای مجازی، متنی از شهردار در فضاهای مجازی منتشر شد که در متن نامه سیدمهدی احمدی در مورد علل استعفا آمده است:

با توجه به تاکید مجدد وزارت کشور مبنی بر سکونت شهرداران در محدوده قانونی شهر؛ مجبور به استعفا شدم
طی مسیر ساری - نکا در طول یکسال؛ مشکلاتی برایم به دنبال داشت که تاکید وزارت محترم کشور مبنی بر سکونت شهرداران و فرمانداران در محل خدمت و عدم تمایل خانواده اینجانب برای سکونت، موجب شد در تاریخ هفتم مهر ماه یعنی بیست روز قبل از پایان خدمت یکساله‌ام استعفایم را تقدیم ریاست محترم شورا کنم.

در هر حال منتظر تصمیم نهایی شورا و تایید کمیته انطباق فرمانداری هستم.

مذاکراتی هم مبنی بر سکونت و بازگشت به شهرداری داشتیم که در صورت رضایت خانواده این امر ممکن خواهد بود.

اگر چه استعفا بدون اطلاع قبلی و بدون دعوت از من در صحن شورا مطرح شد؛ ولی بنده استعفا را حدود ۲۵ روز پیش تقدیم شورا نمودم لذا از علما؛ بزرگان و همه مسؤولان و شهروندان نکایی بخاطر این تعجیل عذرخواهی می‌کنم و حتما اقدامات انجام گرفته در طی یکسال گذشته به اطلاع شهروندان محترم خواهد رسید.

خدا را بخاطر توفیق خدمت صادقانه و خالصانه به مردم فهیم نکا سپاسگزارم.

با توجه به این موارد و در حالی که براساس شنیده‌ها استعفای یک ماه گذشته شهردار نکا بدون هماهنگی و در غیاب شهردار بوده است و جلسه تأیید استعفای شهردار نکا در جلسه شورای اسلامی شهر هم بدون دعوتنامه و دستور قبلی بوده است؛ کمیته انطباق شهر نکا این مصوبه را خلاف قانون دانسته و آن را رد کرده است و به نوعی شهردار نکا در سمت خود ابقاء شد.

این در حالی است که همچنان اعضای شورای اسلامی شهر نکا از تأیید و تکذیب خبر خودداری کرده و تماس‌های مکرر با آنان هم نتیجه‌ای نداشته است.

براساس آنچه کانال تلگرامی روابط عمومی شهرداری نکا متنی را بر خروجی تلگرام این روابط عمومی منتشر کرده و ابقاء شدن شهردار نکات را اطلاع‌رسانی کرده است؛ متن پیام بدین شرح است:

شهردار نکا ابقاء شد

" بعد از حواشی به وجود آمده عصر روز چهارشنبه دوم آبان مبنی بر تایید استعفاء سیدمهدی احمدی از سمت شهردار نکا روز پنج شنبه سوم آبان کمیته انطباق این شهرستان تشکیل جلسه فوری داد.

بر اساس آیین نامه تشکیلات شورای اسلامی شهرها؛ کلیه جلسات شورا باید طبق دعوتنامه و با تعیین دستور قبلی ؛ بصورت کتبی برگزار گردد که متاسفانه این امر از سوی شورای اسلامی شهر رعایت نشد و کمیته انطباق فرمانداری این مصوبه را خلاف قانون دانست و آن را رد نمود.

شنیده‌ها حاکیست استعفا که یک ماه پیش به ریاست شورا داده شد بدون هماهنگی و اطلاع و حتی در غیاب شهردار و یکی از اعضای شورا که در همان زمان برای پیگیری مطالبات شهرداری در سازمان برنامه و بودجه استان حضور داشتند مطرح شد.

کمیته انطباق شهرستان ماهیت این جلسه را دارای مشکل دانسته و مصوبه تائید استعفای شهردار توسط شورای شهر را رد کردند.

بدین ترتیب با توجه به رد مصوبه شورای شهر توسط کمیته انطباق ؛ دکترسیدمهدی احمدی کماکان به عنوان شهردار نکا در سمت خود باقی می‌ماند و باید منتظر تصمیم جدید شورا باشد.

شورای اسلامی شهر نکا روز چهارشنبه گذشته بدون هماهنگی‌های قبلی با اعضاء در جلسه شورا استعفاء یک ماه گذشته شهردار را که قبلا در دستور کار این شورا قرار نگرفته بود ، به یکباره وارد صحن شورا کرد و بدون دلیل و توضیح از شهردار و حضور یکی از اعضاء شورا استعفاء را تایید کردند!به گزارش فارس، براساس این متن منتشر شده، با برگزاری جلسه کمیته انطباق نکا به منظور بررسی مصوبه شورای شهر نکا مبنی بر استعفای شهردار نکا، با رأی این کمیته سیدمهدی احمدی در سمت خود ابقاء‌ شد.

براساس آنچه در تعریف کمیته انطباق آمده است؛ کمیته انطباق شامل سه وجه اعم از مسائل امنیتی، قضایی و حقوقی و حقوق شهروندی است و مسؤولان مختلف شهری در این کمیته عضو بوده و بررسی امور را برعهده دارند.

ﻫﯿﺄﺕ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﻭ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﯾﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻭﯼ ﻭ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﯾﮏ ﻗﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮهﻗﻀﺎﺋﯿﻪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺷﻬﺮ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﯿﺄﺕ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﺑﺨﺶ ﻭ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺑﻪ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﻭ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺑﺨﺸﺪﺍﺭ ﻭ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﯾﮏ ﻗﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮه ﻗﻀﺎﺋﯿﻪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ .

تا زمان مخابره این گزارش، تماس‌های مکرر با اعضای شورای اسلامی شهر نکا نتیجه‌ای نداشته است و تأیید و یا تکذیبی از سوی این اعضاء و مسؤولان انجام نشده است و پیگیری برای تأیید این خبر همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار