مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا ۹۵ شاهد رشد ۲۶ درصدی منابع سازمان بوده‌ایم، یادآور شد: این درحالی است که مصارف سازمان ۴۱ درصد رشد داشته و اختلاف ۱۵ درصدی را در رشد منابع و مصارف شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۷۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 25 October 2018
امیر پیروزیان با بیان اینکه بیمه‌شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت ۸۵ درصد هستند، گفت: رشد منابع و مصارف سازمان بیمه سلامت ۱۵ درصد اختلاف دارد.

به گزارش فارس ، پیروزیان در دومین همایش شرکای کاری و تقدیر از مؤسسات برتر طرف قرارداد بیمه سلامت، با بیان اینکه اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت را به ارائه خدمات بیمه‌ای مکلف کرده است، اظهار کرد: به دنبال این قانون بیمه همگانی و بیمه خدمات درمانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی مکلف بوده در مدت پنج سال پوشش بیمه‌ای را برای تمام جمعیت کشور فراهم کند، گفت: بر این اساس کارکنان دولت و روستائیان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه قریب به ۲۲ میلیون نفر جمعیت روستائی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: سایر بیمه‌شدگان با عنوان سایر اقشار توانسته‌اند زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی با اشاره به انتقال سازمان بیمه خدمات درمانی به وزارت رفاه و بعد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ سازمان بیمه سلامت زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گرفت.

پیروزیان بیان کرد: سازمان بیمه سلامت به استناد بند (ب) ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم تأسیس شد که هدف آن ادغام صندوق‌های بیمه‌ای و دستگاه‌هایی که در امر بیمه پایه به طور هم زمان یا موازی مشغول فعالیت بوده‌اند، بوده است.

وی افزود: در حال حاضر هدف دنبال شده از قانون برنامه پنجم توسعه هنوز محقق نشده است.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت عهده‌دار بیمه کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، ایرانیان، همگانی و سایر اقشار است، گفت: از سال ۷۴ تاکنون سیر بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت را شاهد بوده‌ایم.

وی به بیمه ایرانیان که در ابتدا جمعیت قابل توجهی، قریب به ۴ میلیون نفر را زیر پوشش داشت، اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری بیمه سلامت همگانی رایگان، افراد زیرپوشش بیمه ایرانیان به این بیمه هدایت شدند که در فرایند این اقدام جمعیت این بیمه از ۴ میلیون نفر به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

پیروزیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار تومان حق سرانه صندوق بیمه ایرانیان است، افزود: برای هر فرد بیمه شده ماهانه ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد سهم بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی از تعداد ۸۵ درصدی بیمه‌شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: بیمه‌شدگان غیر رایگان سازمان ۱۴.۵ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه در صندوق ایرانیان رقم قابل توجهی درصد کسری را شاهد بودیم، افزود: در پایان سال ۹۵، انتشار ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت کسری تا حدی جبران کسری شد، اما همچنان مقدار قابل توجهی کسری وجود دارد.

پیروزیان به آسیب‌شناسی چالش‌ها در تأمین منابع مالی سازمان بیمه سلامت اشاره و اظهار کرد: عدم رشد متوازن منابع و مصارف، عدم تأمین منابع مورد نیاز در مقاطع زمانی مختلف و... از شروع طرح بیمه همگانی رایگان مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه برای هر یک میلیون بیمه شده در صندوق همگانی قریب به ۵۵۰ میلیارد تومان متقبل می‌شویم، افزود: معوقات بیمه سلامت به بیشتر از یک سال می‌رسید که در حال حاضر با سیاست سازمان در این استان پرداختی‌ها تقریباً به روز شده است.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران مدیریت هزینه را به عنوان راهکاری مهم عنوان کرد و گفت: مدیریت در زمینه منابع، فرآیند و مصارف مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت منابع با هدفمند کردن یارانه بیمه سلامت همگانی و محدودیت دریافت خدمات بیمه‌شدگان سلامت همگانی به بخش دولتی حائز اهمیت بوده است.

* اجرای سامانه استحقاق سنجی

پیروزیان با اشاره به سامانه استحقاق‌سنجی در سطح کشور که امکان رفع هم‌پوشانی بیمه را فراهم کرده است، گفت: سازمان سعی کرده برنامه عملیاتی مؤثری را اجرایی کند و نیز مکانیزیم پرداخت پاداش برای کارکنان سازمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن ۴۰ هدف، ۲۵۱ برنامه اجرایی شده است، در ادامه با اشاره به رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها، گفت: ۴ میلیون و ۵۸۰ هم‌پوشانی فی ما بین بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار رفع هم‌پوشانی بین سازمان خدمات درمانی و نیرو‌های مسلح صورت گرفته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با اعتبار پنج ساله دفترچه بیمه روستائیان، این روند در این صندوق کند پیش رود.

وی ادامه داد: تلاش سازمان بیمه سلامت این بوده که به میزان منابع اخذ شده تعهد ایجاد کند.

پیروزیان گفت: امیدواریم سال جاری میزان بدهی سازمان افزایش پیدا نکند و در حد ثابت و منطقی نگه داشته شود که البته پیگیر اعتباراتی هستیم که میزان بدهی سال گذشته و امسال پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار