معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود داروهایی از جمله وارفارین و وایزوفروم برطرف شده و کمبود داروهای دیگر نیز تا آخر آبان ماه جبران خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 24 October 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ عباس اخگری در خصوص داروهای تقلبی و کمبود دارو در مرکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در استان هیچگونه داروی تقلبی دیده نشده است. البته گاهی عرضه داروهایی که از لحاظ تاریخ تولید، انقضا و نامشخص بودن محتویات داخل آن استاندارد نیست در بعضی داروخانه‌ها به ما گزارش شده که آن‌‌ها را جمع‌آوری کرده و با توجه به کمیسیون ماده 20 برخورد جدی نیز با متخلفان داشته‌ایم.

وی افزود: در استان برای دارو سهمیه بندی وجود دارد و با پیگیری‌های انجام شده، تونسته‌ایم این سهمیه را افزایش دهیم. البته با توجه به حجم بالای زوار این سهمیه بندی هنوز هم کافی نیست و با رایزنی های صورت گرفته در تهران، درصدد جبران آن خواهیم بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: شرکت‌های دارویی سهمیه لازم را دریافت می‌کنند و توزیع داروها را براساس نیاز و فروش داروخانه‌ها انجام می‌دهند. ذخیره دارویی درداروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی انجام شده و خوشبختانه دپوی نسبتا خوبی از دارو داشته ایم.

اخگری بیان کرد: کمبود دارو همیشه وجود داشته اما امسال با توجه به شرایط اقتصادی، این معضل بیشتر به چشم می‌خورد ولی خوشبختانه در یک تا 2 ماه گذشته با همکاری مدیریت نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانسته ایم تا حدودی کمبودها را جبران و شرایط بهتری را فراهم کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در خصوص چگونگی جبران کمبود دارو عنوان کرد: کمبود دارو هایی از جمله وارفارین و وایزوفروم برطرف شده و کمبود داروهای دیگر نیز تا آخر آبان ماه جبران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه کمبودهای کلی دارو در حدود 40 تا 50 قلم وجود داشته که امری معمول محسوب می شود. نبود بعضی از داروها کمبود محسوب نمی‌شود چون مشابه آن موجود است. فقط ممکن است این کمبود در مورد برخی از برندهای خاص که جایگزینی برای آن وجود ندارد، رخ دهد که این موارد خیلی محدود است.

اخگری گفت: پزشکان باید همکاری لازم را داشته باشند و در واقع دارویی را تجویز کنند که در دسترس همگان باشد و اضطرابی برای بیمار در خصوص کمبود دارو ایجاد نشود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کیفیت داروهای ایرانی بیان کرد: کیفیت داروهای ایرانی مطابق استاندارد جهانی است و حدود 3320 قلم دارو ژنریک توسط ما تولید می شود.

وی ادامه داد: به داروخانه ها و شرکت های توزیع به دلیل قاچاق دارو فروش حجمی نداریم و به صورت متعادل و متعارف و با توجه به فروش داروخانه توزیع دارو صورت می گیرد. در مورد داروهای سهمیه بندی هم باید دقت لازم برای فروش انجام شود تا توزیع آن برای بیماران عادلانه باشد.

اخگری یادآورشد: در مورد داروهای معمول اینگونه نیست و باید داروخانه با توجه به نسخه ای که مصرف یک ماهه بیمار است، همکاری لازم را با بیمار داشته باشد؛ در این غیر این صورت مردم می‌توانند به ما این موارد را اطلاع رسانی کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وضعیت رسیدگی به شکایات مردم افزود: شهروندان می‌توانند با شماره 38763914 تماس گرفته و شکایات خود در زمینه کمبود دارو، واکسن، شیرخشک، پوشک، گران فروشی داروخانه و حتی برخورد غیرحرفه ای یا غیراخلاقی کارکنان و سایر تخلفات به ما اطلاع دهندو ما از طریق اداره امور دارو بلافاصله مساله را پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار