علی‌اصغر کمالی زاده در جلسه علنی شورای شهر، یکی از مشکلات اساسی که شهرداری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند را بحث تأمین مالی و به‌کارگیری روش‌های دستیابی به آن دانست و گفت: در خصوص بدهی‌های شهرداری کرج به یکی از بانک‌های عامل و تعیین تکلیف اوراق مشارکت پروژه قطار شهری هم جلساتی برگزار کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۷۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 24 October 2018

وی با اشاره به اینکه در حوزه املاک و مستغلات نیز کارهای مهمی انجام‌شده است، افزود: دریافت بدهی بدهکاران شهرداری کرج تا حدودی انجام‌شده که برای تحقق آن بر اساس مصوبه شورای شهر عمل کرده‌ایم.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری به برگزاری جلسه‌ای در سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی که با حضور وزیر نفت و مسئولان کلان‌شهرها ازجمله شهردار تهران همراه بوده است اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که از سال ۱۴۰۰ به بعد و هم‌ زمان با بهره‌برداری از خط دو قطار شهری کرج ۱۱۴ واگن قطار در اختیار کرج قرار داده شود.

کمالی زاده بابیان اینکه در فاز نخست ۴۶ واگن قطار شهری در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت، گفت: در سال‌های بعد هم طبق یک بازه زمانی تعریف‌شده به ترتیب ۴۰ و ۲۸ واگن در اختیار شهرداری برای تجهیز ناوگان قطار شهری در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص بافت‌های فرسوده شهری گفت: شهر در این خصوص با مشکلات خاصی مواجه است، درگذشته روستاهایی مانند حصارک بالا و یا حسین‌آباد وجود داشت که بافت سنتی داشته‌اند و اینک دارای بافت شهری شده‌اند اما رسیدگی به آن هنوز جای کار دارد

سرپرست شهرداری کرج با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر بافت فرسوده در کرج موازی با بافت مدرن شهری توسعه داشته و رشد آن متوقف نشده است، گفت: ساماندهی بافت فرسوده در مناطق مختلف شهر نیازمند نگاه ویژه دولت و مسئولان است و در این حوزه اقدامات مدیریت شهری به‌تنهایی کافی نیست.

کمالی زاده با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت بافت فرسوده‌ای که در جریان چند دهه توسعه‌یافته در عرض چند ماه ساماندهی شود، گفت: این کار نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های اصولی است که اغلب زمان‌بر هستند.

وی در ادامه به وضعیت طرح ساماندهی تپه مرادآب اشاره کرد و افزود: علی‌رغم لایحه دولت، این تپه فعلاً فاقد بودجه و هویت قانونی است، برخی از اموال مدیریتی این تپه خارج از ید حقوقی شهرداری است و باید زودتر در مورد سرنوشت آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

سرپرست شهرداری کرج با برشمردن این نکته که بسیاری از بافت‌های فرسوده شهری کرج‌ترمیم شده اما هنوز هم مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد، گفت: ساخت‌و سازهای غیرمجاز در بخش‌هایی از شهر کرج ازجمله غرب بلوار ارم و محدوده آق تپه و یا در منطقه حصارک بالا موجب بالا رفتن میزان بافت‌های ناکارآمد و غیر ایمن شهری شده است.

کمالی زاده با تأکید بر اینکه باید برای تملک بافت‌های فرسوده شهری ازجمله در محدوده تپه مرادآب تصمیم‌گیری کنیم، گفت: در این صورت می‌توان به شهروندان در این مناطق خدمات بهتری ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار