سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار ثبت شده در سامانه سماح تا کنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر از ساکنان این استان متقاضی راهپیمایی اربعین حسینی بودند.
کد خبر: ۶۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 24 October 2018

به گزارش تابناک : سیدجواد حسینی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار ثبت شده در سامانه سماح تعداد متقاضیان راهپیمایی اربعین حسینی از استان تا کنون به بیش از ۱۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود:تا کنون برای ۱۲۶ هزار نفراز این افراد روادید صادر شده و با هماهنگی های صورت گرفته با کنسولگری عراق این امر طی روزهای جاری تا اربعین سرعت بیشتری می گیرد و این زائرین در قالب ۶۲ هزار گروه و کاروان ثبت نام کرده اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:در حوزه خدمت رسانی به زائران هم در خاک عراق از سوی استان ۷۰ موکب برنامه ریزی و دایر شده است و ۴۵۰۰ نفر از خادمان ، پاکبانان ، رانندگان اتوبوس و سایر اقشار مردم برای خدمت رسانی به زوار حسینی از استان اعزام شده اند.

حسینی تاکید کرد:پیش بینی ها حاکی از رشد ۳۵ درصدی زائران دهه آخر ماه صفر است و فقط تعداد زائران پیاده رضوی که در این ایام از ۲۱ استان کشور به مشهد می آیند ، بیش از ۵۰۰ هزار نفر برآورد می شود بر همین اساس این  نیروها بلافاصله پس از اتمام ایام اربعین به مشهد باز می گردند تا تدارکات لازم برای خدمت رسانی به زائران رضوی در دهه پایانی صفر را داشته باشند.

وی گفت:آمادگی لازم برای پذیرایی از این حجم زائر را داریم و در این راستا با تدارک ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری ، برقراری ارتباط ریلی با ۲۸ نقطه کشور و ۹۰ رام قطار و نیز ۲۲۰ پرواز در روز برای جابه جایی این زوار برنامه ریزی کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد:تدارک و استقرار ۲۸۰ ایستگاه بین راهی و ۵۰۰ ایستگاه اسکان و پذیرایی در مشهد و ۱۶۵ ایستگاه از سوی اوقاف کشور در ۵ استان مسیر تردد زائران از جمله اقدامات برای پذیرایی از این زائران بویژه پیاده در طول مسیراست.

وی تاکید کرد:سامانه خدمت از چند سال قبل با محوریت مردم در ارائه خدمت به زوار فعال شده و امروز در قالب ۳۰ خدمت مختلف مشتاقان خدمت به زوار امام مهربانی ها ساماندهی شده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار