نماینده نیشابور:
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور چهره‌های توانمندتری برای معرفی وزرا نداشته، بنابراین از همان نیروهای قبلی استفاده کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 22 October 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حمیدگرمابی، در خصوص تغییرات صورت گرفته در چهار وزارتخانه دولت، اظهار کرد: در دو مورد وزرایی که قبلا در آن وزارتخانه نبودند، معرفی شدند اما در دو مورد دیگر تغییر پست اتفاق افتاد.

وی افزود: ظاهرا به نظر می‌رسد که دست دولت بسته است وگرنه در صورت داشتن چهره‌های جدید و چهره‌هایی که برای مجلس و مردم معقول باشند و بتوانند از عهده وظایف سنگین وزارتخانه بر بیایند، آن‌ها را معرفی می‌کردند.

گرمابی بیان کرد: به نظر می‌رسد که دست رئیس‌جمهور برای معرفی وزرا چندان باز نیست. مجلس انتظار داشت که چهره‌های جدید را در بین وزرا شاهد باشد اما این اتفاق نیفتاد.

این عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور شرایط ویژه‌ای است، عنوان کرد: به دلیل این شرایط ویژه، حساسیت بر وزرایی که معرفی شده‌اند و در وزارتخانه‌هایی هستند که بار عمده اقتصادی بر دوش آن‌ها بوده، بسیار زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در شرایطی قرار داریم که اگر می‌توانستند با انتخاب چهره‌های جدیدی که توان انجام این وظیفه بزرگ را داشته باشند، کابینه را ترمیم می‌کردند اما به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور چهره‌های توانمندتر نداشته، بنابراین از همان نیروهای قبلی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: باید دید که این وزرا در نهایت در صحن مجلس نمایندگان چگونه رای می‌آورند اما قطعا رای گرفتن در چنین شرایطی از مجلس کار چندان راحتی نخواهد بود.

گرمابی با اشاره به اینکه دولت بر مبنای تشخیص و تصمیم خود این وزرا را معرفی کرده است، تصریح کرد: در این خصوص چندان با فراکسیون امید رایزنی نشده اگرچه در موارد محدودی در جریان هستند و مشورتی صورت گرفته اما به طور کلی دولت و رئیس‌جمهور خودشان تصمیم گرفتند و این وزرا را معرفی کردند.

این عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: قاعدتا بعد از مدتی که وزارتخانه‌ها بدون وزرا بودند، زمانی باقی نمانده بود و باید این کار انجام می‌شد. من تایید می‌کنم که در این خصوص با فراکسیون امید مشورت و مشاوره چندانی صورت نگرفته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در این چهار وزارتخانه تعیین می‌شود و بخش عمده اقتصاد ما در آن‌ها رقم می‌خورد. ما در حال جنگ اقتصادی هستیم که در این صورت اهمیت این چهار وزارتخانه دو چندان می‌شود و وظیفه و کاری که بر عهده این وزرا قرار می‌گیرد، فوق‌العاده سنگین خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدوارم در مجموع این چهار وزارتخانه به همراه سایر بدنه دولت بتوانند شرایط را مدیریت کنند، مشکلاتی که طی این 6 ماهه اول سال 97 با آن روبه‌رو شدیم را کاهش دهند و وضعیت معاش و اقتصاد مردم را بهبود بخشند به این دلیل که قشر میانی جامعه در حال کوچک شدن و تغییر به سمت دهک‌های پایین است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار