طبق وعده‌های ارائه شده ورزشکاران تیراندازی با کمان خراسان رضوی به زودی صاحب سالن اختصاصی در این رشته ورزشی می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک : تیراندازی با کمان رشته‌ای پرهیجان و جذاب بوده که ورزشکاران بسیاری در این رشته ورزشی به فعالیت می‌پردازند، بخشی ازفعالیت هیئت جانبازان و معلولان در بخش تیراندازی با کمان بوده که تاکنون توانسته در جذب ورزشکاران موفق عمل کند.

مسئولان و متولیان تیراندازی با کمان تا حد امکان از ورزشکاران حمایت کرده و مکان ورزشی مناسبی در اختیار آنها قرار دادند اما فعالیت بیشتر و بهتر در تیر اندازی با کمان مستلزم وجود فضای بزرگتر است، این مورد یکی از مهم‌ترین مشکلات ورزشکاران است که باید به آن رسیدگی شود.

کمبود سالن تیراندازی با کمان

شهاب ریحانی؛ یکی از ورزشکاران این رشته ورزشی با اشاره به مشکلات موجود در راه این رشته ابتدا در ارتباط با مقام‌هایی که تاکنون کسب کرده اظهار داشت: مدال‌هایی که تاکنون کسب کرده‌ام نخستین مدال‌های ایران بوده است، به عنوان مثال در سال 2005 نخستین مدال مسابقات بین‌المللی آسیایی را کسب کردم، همچنین در سال 2006 در مسابقات آسیا و اقیانوسیه نخستین نقره انفرادی را در کامپوند به دست آوردم.

قهرمان جهانی تیر اندازی با کمان گفت: تاکنون یک مقام سوم در مسابقات جهانی چک به دست آوردم، چهار دوره قهرمانی و 6 دوره نایب قهرمانی نیز در سطح کشور کسب کردم، با این وجود با مشکل کمبود سالن ورزشی مواجه هستم، انتظار حمایت هیئت و فراهم‌سازی امکانات برای ورزشکاران را دارم.

ریحانی خاطرنشان کرد: ست کامل تیر و کمان، 40 میلیون تومان است، ورزشکاران این وسایل را فراهم می‌کنند اما در بحث زمین ورزشی هیئت باید از ورزشکاران حمایت کند، البته شرایط از گذشته بهتر شده و زمین 50 متری در اختیار هیئت جانبازان و معلولان فعال در رشته تیراندازی با کمان خراسان رضوی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی کوثر نیز در اختیار بانوان بوده و قرار بر ایجاد تعاملات با آقایان شده است، پیشرفت بسیاری را شاهد هستیم اما هنوز امور به سرانجام نرسیده است، باید در استان متشکل از قهرمان، ملی‌پوش و مدرس تیر اندازی با کمان زمینی بدون سقف در اختیار ورزشکاران قرار داشته باشد.

وعده اختصاص سالن تیراندازی

محمود کریم‌زاده؛ دبیر هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در ارتباط با سالن ورزشی در اختیار هیئت اظهار داشت: در حال حاضر سالن ورزشی تیراندازی با کمان در مجموعه ورزشی کوثر در اختیار بخش بانوان است، آقایان تنها در یک زمین چمن روباز در کنار اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: قرار بر تقسیم فضای این محل ورزشی به دو بخش آقایان و بانوان و یا تنظیم شیفت ساعتی میان دو بخش بود اما به تازگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نقشه‌ای طراحی کرده و هیئت تیر اندازی با کمان استان باید مدتی صبر کند تا شاید برنامه دیگری برای آقایان در نظر گرفته شده باشد.

دغدغه‌ ورزشکاران در ارتباط با کمبود مکان ورزشی برطرف می‌شود

کریم‌زاده ادامه داد: مجموعه ورزشی کوثر کاملاً سرپوشیده بوده و در صورت اختصاص دادن قسمتی از آن به آقایان، افراد در این بخش می‌توانند مانند بانوان در یک فضای سرپوشیده فعالیت کنند، به عبارتی مشکلات سالن و مکان تمرینی برای آقایان نیز برطرف می‌شود و آنها می‌توانند به راحتی به فعالیت خود در این رشته ادامه دهند.

دبیر هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزشکاران خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی راه یافتند و تاکنون پنج نفر از آنها با نام‌های حلیمیان در بخش بانوان و کاظم‌پور، ریحانی، گرمی و حاجی بیگلو در بخش آقایان دوره مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، فردا اسامی منتخبان تیم ملی اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار