سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با هدف استفاده از ظرفیت استان‌های همجوار شورای زیارت راه اندازی خواهد شد تا برنامه‌ها با انسجام بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۶۷۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 22 October 2018
به گزارش تابناک : سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که زیارت، پیشران توسعه محسوب می‌شود؛ گفت: وجود بیش از ۱.۵ میلیارد مسلمان در ۶۰ کشور اسلامی و مسلمانان ساکن در کشور‌های غیر اسلامی ظرفیتی عظیم در حوزه زیارت محسوب می‌شوند.

وی افزود: باید زمینه حضور مسلمانان مشتاق زیات را در مشهد مقدس فراهم کرد که به همین منظور می‌طلبد تا امکانات در این حضور بسیج شود. سال گذشته بیش از ۳۱ میلیون نفر به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ اظهار داشت: سه میلیون آن‌هازائر خارجی از ۲۰ ملیت بودند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع زائران ورودی سال گذشته، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آن‌ها در دهه پایانی ماه صفر اقدام به تشرف به مشهد مقدس نموده اند.

وی افزود: از این میان ۴۰۱ هزار نفر در قالب دو هزار و ۳۰۰ کاروان که ۱۰۴ هزار نفر آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دادند به صورت پیاده به مشهد مقدس وارد شدند. 

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که پیش بینی می‌شود امسال آمار زائران پیاده ۳۰ درصد افزایش یابد؛ گفت: با هدف هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت استان‌های همجوار شورای زیارت راه اندازی خواهد شد تا برنامه‌ها با انسجام بیشتری دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار