بیانیه جوانان اصلاح طلب برای ممانعت از دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛
هزار نفر از جوانان اصلاح طلب در حمایت از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اعترض جدی به تلاش برخی که با کارشکنی مانع از اجرای قانون می شوند بیانه‌ای صادر کردند.
کد خبر: ۶۷۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 22 October 2018

 

به گزارش تابناک رضوی؛‌ جمعی از جوانان اصلاح طلب در بیانیه‌ای از قانون منع به کارگیری بازنشستگان حمایت کردند که به شرح زیر است:

تصویب طرح اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و سپس شورای نگهبان که منجر به حذف استثناء‌های متعددی شد که فلسفه وجودی قانون را بی‌اعتبار کرده بود بی‌گمان یکی از دستاوردهای اصلاح‌طلبانه‌ای است که با اجماع گروه‌های سیاسی مختلف بدست آمده است. این قانون یکی از مهمترین زمینه‌های فساد اداری و اقتصادی و بی انگیزگی و بی رمقی در ساختار اجرایی و مدیریتی کشور را از بین برده و دایره محدود مدیران را که به عنوان واقعیتی عینی همواره از سوی مردم و مسئولان عالیرتبه مورد نکوهش بوده می‌شکند. منع قانونی بازنشستگان از تصدی دوباره در مناصب عمومی همچنین به یکی از مهمترین چالش‌های جدی جمعیت جوان ایران یعنی شکاف نسلی در ساختار اداری می‌پردازد. بعلاوه ممنوعیت تصدی دوباره بازنشستگان می‌تواند برخی از زمینه‌های اعمال تبعیض در حق دستیابی شهروندان به مناصب عمومی را از طریق ایجاد چرخش در میان نخبگان بزداید و این حق شهروندی را تضمین کند.


با این همه و درحالی که تصویب و اجرای این قانون در زمانه‌ای که امید و اعتماد به گوهری کمیاب تبدیل شده تا حدودی می توانست سرمایه اجتماعی رو به زوال را احیاء کرده و از سطح فزاینده نارضایتی در جامعه بکاهد؛ اطلاعاتی در دست است که برخی محافل و باندهای اقتصادی و سیاسی تلاش دارند تا با ارائه طرحی دوفوریتی به مجلس بار دیگر با الحاق فهرستی از استثنات بار دیگر قانون منع بکارگیری بازنشستگان را از معنا تهی کرده و به شیری بی یال و دم بدل سازند.


این محافل که شاید بهانه اصلی‌شان موضوع شهرداران در سراسر کشور باشد متاسفانه برای آنکه بتوانند علیرغم فشار افکارعمومی نیت خود را محقق سازند ضمن رایزنی با برخی دستگاه‌های نظارتی و قضایی تلاش دارند تا با ایجاد و تعریف منافع برای بازنشستگان این نهادها آنها را نیز با خود همداستان کنند و با طرح نام این نهادها در میان افکارعمومی و جوسازی و مرعوب‌سازی نمایندگان و توسل به استدلالهای امنیتی به اهداف خود برسند.


براین اساس ما امضاء کنندگان این بیانیه ضمن ارج نهادن به کسوت، دانش و تجارب ارزشمند بازنشستگان کشور با تاکید و حمایت مجدد از قانون بدون استثنا منع بکارگیری بازنشستگان از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در مقابل سوءاستفاده از مرجع تقنین برای بی‌اثر کردن قانون بایستند و پیش از هرچیز از جایگاه رفیع خانه ملت و امید مردم و جوانان پاسداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار