قیمت دینار عراقی در بازار مشهد پس از تخصیص ارز به زائران اربعین حسینی بیش از ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.
کد خبر: ۶۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 21 October 2018

به گزارش تابناک : پس از اعلام تخصیص ارز به زائران اربعین حسین از طریق بانک ملی ، قیمت دینار عراق در بازار مشهد به شدت کاهش یافت به صورتی که قیمت هر هزار دینار به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

این در حالی است که روز شنبه قیمت هر هزار دینار عراقی در بازار ارز مشهد بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود و زائران برای دریافت پول رایج عراق پشت در صرافی ها صف کشیده بودند. 

با اعلام تخصیص ارز به زائران عراقی ، مسافران این سفر معنوی ترجیح دادند ارز مورد نیاز خود را با قیمت پایین تر از طریق بانکی ملی دریافت کنند و همین عامل باعث شد تا بازار خرید و فروش دینار از رونق بیافتد. 

پیش بینی شده به دلیل کاهش تقاضا برای خرید دینار طی روزهای آینده قیمت این ارز در بازار کاهش بیشتری داشته و به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان به ازای هر ۱۰۰۰ عراقی برسد. 

پرداخت ارز از طریق بانک ملی

طبق اعلام بانک مرکزی ارز زائران اربعین حسینی  به میزان ۱۰۰ هزار دینار در خاک عراق و از طریق بانک ملی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

پرداخت ریالی ارز مزبور در ایران خواهد بود و زوار از طریق کد اختصاصی ارز خویش را در شهرهای عراق و مبادی ورودی عراق می توانند دریافت کنند.این ارز برای تمام زائران زمینی و هوایی ایرانی که از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند اختصاص می یابد. 

متقاضایان دریافت این ارز نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ملی نداشته و باید با استفاده از پیام رسان«بله» بانک ملی درخواست و انتقال وجه را به انجام رسانند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار