مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع ۳۶ مخاطره طبیعی در تمتم کشور وجود دارد که ۲۰ عدد از آن‌ها خراسان رضوی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۶۷۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 21 October 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حجت علی شایانفر اظهار داشت: یکی از بحران‌هایی که در استان خراسان رضوی ما هم اکنون با آن به شدت روبه‌رو هستیم بحران آب است و متأسفانه آنگونه که باید جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت آبگیری سدهای استان خراسان رضوی 1.5 میلیارد متر مکعب است که با توجه به کاهش بارندگی هم اکنون تنها 16 درصد آنها پر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با وضعیت کنونی هیچ راهی به غیر از صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف برای ساکنان استان خراسان رضوی باقی نمانده و باز هم باید تأکید کرد علیرغم اینکه بخش زیادی از مردم این هشدار را جدی نمی‌گیرند.

شایانفر با بیان اینکه مجموعا 34 بلا و مخاطره طبیعی در تمام کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 20 مورد در خراسان رضوی وجود داشته و ما دائما تلاش داریم که آمادگی کامل برای مقابله با آنها را داشته باشیم.

وی زلزله را یکی از مهم‌ترین بحران‌ها و اتفاقات غیرمترقبه در استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ما باید بتوانیم برای ساختمان‌ها اقدامات مقاوم سازی را به طور کامل انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین مقاوم سازی ساختمان‌ها از یک جانب دیگر هم در خراسان رضوی دارای اهمیت است چراکه خشکسالی‌های پی درپی ممکن است سبب فرونشست زمین شده و به همین علت باید ساختمان‌ها از این نظر هم دارای مقاومت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار