چندی است ترافیک حول نمایشگاه سئول مانع از برگزاری نمایشگاه های بزرگ می شود این در حالی است که برخلاف گذشته که بنا بود نمایشگاه ها به مکان دیگری منتقل شود، ذینفعان فکر دیگری برای این امر برداشته اند.
کد خبر: ۶۷۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 21 October 2018

به گزارش تابناک : ترافیک چمران که مسیرهای منتهی به نمایشگاه بین المللی تهران بوده، امان پایتخت نشینان را بریده است و این امر سبب منع برگزاری چندین نمایشگاه پرمخاطب گشت؛ از این رو در دوره مدیریت شهری گذشته، نمایشگاه شهر آفتاب را بدین منظور احداث کرد و مدیریت قالیباف هزینه ی بسیاری برای احداث این نمایشگاه بزرگ در خارج از مسیر های ترافیکی انجام داد. این در حالی است که متولی نمایشگاه سئول که همان وزارت صنعت است در پی نگهداری این مجموعه است و قصد ندارد این نمایشگاه را به جای دیگر منتقل کند از این رو طی توافقی با شهرداری تهران درصدد انتقال خط مترو به سئول است!!!

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه‌ای که وزیر صنعت در رابطه با خط 7 مترو به او نوشته بود، گفت: آقای شریعتمداری با اشاره به دورانی که من مدیرعامل مترو بودم، نوشته بود که برخلاف برنامه‌ریزی‌های آن دوره که قرار بود یک شاخه از خط 7 مترو به نمایشگاه بین‌المللی تهران بیاید، بعد از رفتن من از مترو این کار انجام نشد.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:گفت‌وگو‌هایی در مورد روش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مجتمع‌های ایستگاهی انجام شد تا ارزیابی کنیم که چگونه می‌توانیم این پروژه را اجرایی کنیم.


وی در خصوص مسیر انشعابی خط 7 که باید به نمایشگاه بین‌المللی برسد، اظهار کرد: این شاخه از شهرک غرب به میدان کاج، از میدان کاج به میدان فرهنگ و سپس با رسیدن به آتی ساز از عرض چمران عبور می‌کند و به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌رسد.
هاشمی خاطر نشان کرد: وزیر صنعت در این نامه پیگیری کرده بود که چرا این خط را اجرایی نمی‌کنید و ما هم در جلسه دیروز موضوع را پیگیری کردیم.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر نقشه‌های شاخه انشعابی خط 7 آماده است، گفت: در دوره‌ای که من در مترو مسئولیتی نداشتم، وقتی که خط 7 را ساختند انشعاب آن را حذف نمودند و حالا باید شرکت مشاور بررسی کند که چگونه می‌توان دوباره آن را ساخت.


وی در خصوص زمان اجرای ساخت شاخه انشعابی خط 7 گفت: این موضوع اول باید در معاونت حمل و نقل شهرداری تصویب و سپس در شورای شهر تایید شود. بعد در شورای ترافیک تهران تصویب شود و سپس در شورای ترافیک کشور هم به تصویب برسد و آن وقت باید آن را به مترو ابلاغ کنند تا به شروع به کار شود.


بدین منظور در گذشته بنا بوده که به دلیل ترافیک ناشی از نمایشگاه های پرمخاطب سئول به نمایشگاه شهر آفتاب انتقال پیدا کند و د راین میان کش و قوس های زیادی دیده شد و هزینه های بسیاری بر شهر تحمیل گشت؛ از این رو وزارت صنعت بر خلاف مصوبات شورای شهر تهران اقدام به برگزاری نمایشگاه های بزرگ کرد و هزینه آن را به شهر تحمیل نمود حال برای استمرار این نمایشگاه ها علی رغم انتقال نمایشگاه به خارج شهر بنا است مترو را به سئول بکشانند!!!

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار