معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان ریل‌گذاری و فراهم کردن زمینه‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی را از وظایف کلی معاونت فرهنگی دانشگاه دانست و گفت: از جمله برنامه‌های که معاونت فرهنگی به عهده دارد و امسال در آغاز ترم جدید انجام شد؛ برگزاری مراسم جشن حدود ۱۴۰۰ دانشجویان جدیدالورود بود و هم‌چنین برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی حدود ۹۰۰ دانشجویان در دو نوبت بود.
کد خبر: ۶۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 21 October 2018
علی‌اکبر عروتی گفت: بسیج دانشجویی این دانشگاه به صورت رایگان از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش ایکنا، عروتی با اشاره به اینکه متولی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه متکثر است، عنوان کرد: یکی از این متولیان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است که اکثراً مراسم مذهبی از جمله اعتکاف، عزاداری دهه اول محرم، اقامه نماز جماعت و نیز ازدواج دانشجویی را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های هیئت دانشجویی نیز از سوی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و مصوبات آن توسط معاونت فرهنگی انجام می‌شود همچنین فعالیت‎های خوابگاهی نیز بین‌مجموعه‌ای است.

عروتی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی ـ. دانشجویی هستیم خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها پس از مشخص شدن کادر مرکزی حدوداً از اواسط آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز می‎کنند، دانشگاه بوعلی سینا دارای ۵۸ انجمن است و دارای ۳ انجمن بین رشته‌ای در دانشگاه هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا به یکی از برنامه‎های موفق این انجمن‎ها اشاره کرد و توضیح داد: این طرح با نام «کارستان» به همت دانشجویان رشته‌های صنعتی ایجاد شد، هدف این طرح آشنایی سریع‌تر دانشجویان با فرهنگ اشتغال‌پذیری و تقویت آگاهی دانشجویان در زمینه‌های اشتغال است که در حال حاضر این طرح در سطح خوبی قرار دارد

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری نیز متولی دیگر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه هستند، بیان کرد: مجری برنامه‌های این کانون خود دانشجویان هستند، این دانشگاه دارای ۱۴ کانون از جمله عکس و فیلم، هلال احمر، محیط زیست و... است که در مجموعه خانه فرهنگ هستند

وی افزود: از دیگر متولیان امور فرهنگی میتوان به تشکل‌های اسلامی بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و کارکنان و نشریات اشاره کرد که در حال حاضر ۳۸ نشریه به صورت مجازی و کاغذی فعال هستند.

وی با اشاره به عتبات دانشگاهیان و مراسم اربعین دانشجویی یادآور شد: متولی این امر در دانشگاه بسیج دانشجویی است که در جلسه‌ای با سپاه تقسیم وظایف صورت گرفته و در حال حاضر درحال ثبت‎نام و ان شاءالله اعزام زائران به صورت رایگان تا مرز هستیم، هم‌چنین غیبت دانشجویانی که در اربعین عازم کربلا هستند موجه است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: شورای فرهنگی، هیئت نظارت بر تشکل‌ها، کمیته ناظر بر نشریات، کمیته ناظر بر فعالیت‌های کانون‌ها و کمیته ناظر بر انجمن‌های علمی، بر مجموع فعالیت‌های فرهنگی ـ. هنری دانشگاه نظارت می‌کنند.

عروتی دانشجویان را به حضور در برنامه‌ها از جمله جلسات مهارت‌های زندگی، کارگاه‌های مشاوره‌ای که درسال گذشته تعداد ۱۹ کارگاه برگزار شد، تربیت بدنی و دیگر برنامه‌های فرهنگی ـ. هنری دانشگاه توصیه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار