معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری های آموزشی از ماموریت های جدید وزارت بهداشت به منطقه ۹ آمایشی است، گفت: در این راستا مرکز جامع مهارت های بالینی و فناوری نوین آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال راه اندازی است.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 20 October 2018
به گزارش تابناک : دکتر اعتضاد رضوی در نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه ۹ آمایشی؛ ارتقاء آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: مرکز جامع مهارت های بالینی و فناوری های نوین آموزشی در فضایی بالغ بر دو هزار متر مربع در قالب بیمارستان، کلینیک، اتاق عمل و مرکز تصویر برداری  شبیه سازی شده در بیمارستان امام رضا(ع) برنامه ریزی شده است و به زودی به بهره برداری کامل خواهد رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با ارتباط های مناسبی که با کشور تاتارستان و تفاهم نامه ای که با شرکت تولید کننده سیمولاتور ها منعقد شد؛ ربات هایی در این زمینه خریداری شد که در مرکز جامع نصب و راه اندازی می شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: این پروژه از مراکز منحصر به فرد در سطح کشور به شمار می رود و بر اساس برنامه ریزی قرار است این مرکز به قطب آموزش های دانشگاهی در حوزه شبیه سازی و بیمار نمای هوشمند در سطح کشور تبدیل شود و آموزش های مهارتی را در سطح ملی و بین المللی هدایت کنیم.
 
 اعتضاد رضوی با اشاره به  انعقاد تفاهم نامه میان استاندار خراسان رضوی و رییس جمهور تاتارستان  اظهار کرد: یکی از بندهای این تفاهم نامه توسعه همکاری های پزشکی و ساخت سیمولاتورها به صورت مشترک بود که در این زمینه نیز برنامه ریزی و اقداماتی نیز شده است.
 
وی تصریح کرد: دستگاه ها و خدماتی که در این مرکز ارائه می شود قابل استفاده برای تمام دانشجویان منطقه ۹ آمایشی است که می توانند از آن استفاده کنند و بر اساس دوره هایی که تدوین می شود می توانند دانشجویان شرکت داشته باشند.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه توسعه سلامت غذایی از دیگر ماموریت های ویژه ای است که به منطقه ۹ آمایشی محول شده است، تاکید کرد: بر این اساس تلاش می شود همکاری های علمی و پژوهشی با کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که دبیری آن بر عهده رییس دانشگاه و ریاست آن بر عهده معاون سیاسی امنیتی استانداری است انجام شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه علوم اعصاب، بیان کرد: در حال حاضر برای کسب مرجعیت علمی در این کارگروه بر روی ایجاد بیوبانک سلول های عصبی مغزی تمرکز شده است.
 
اعتضاد رضوی خاطرنشان کرد: راه اندازی سیستم رجیستری علوم اعصاب نیز از دیگر اقدامات این کارگروه است و بر این اساس ماموریت هایی در سطح منطقه به دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، بیرجند، بجنورد و تربت حیدریه  ارائه شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار