مسئول فرهنگی اداره ارشاد نیشابور گفت: شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی شد.
کد خبر: ۶۷۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 20 October 2018

به گزارش تابناک : رمضانعلی بیات اظهار داشت: خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری در ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی که با حضور شاعران آیینی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار گردید مقام برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد.

وی افزود: بیش از 800اثر از شاعران زن و مرد به دبیرخانه ششمین کنگره ششمین کنگره شعر بانوان عاشورایی در مشهد رسید که بیش از 20 اثر از این تعداد مربوط به شعرای عرب زبان، افغانستانی و پاکستانی است که  11 شاعر به عنوان شاعر برگزیده معرفی شدند.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: موضوع این کنگره مربوط به زنان عاشورایی به ویژه حضرت زینب(س) بود و امسال توجه ویژه‌ای به شرکت کنندگان  در تمام کشورهای شیعه نشین  شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال شاعران شهرستان‌های مختلف حضور پر رنگ در کنگره داشتند که استاد خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری در ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی که  با حضور شاعران آیینی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)  برگزار گردید مقام  برگزیده این جشنواره را  به خود اختصاص داد.

بیات یادآورشد: پارسال اشعار زینبی در قالب ترکیب بند مورد توجه خاص گرفت و در پایان کنگره پنجم این آثار در یک مجلد جمع آوری شد و امسال نیز این ترکیب بندها در یک کتاب شعر منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: در هیچ برهه تاریخی به این اندازه شاهد فعالیت زنان شاعر در کشور نبوده‌ایم و شعر بانوان عصر حاضر از لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری کرده است.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور تصریح کرد: اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی با حضور جمعی از مسئولان استان و کشور در در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع )برگزار و از برگزیدگان تجلیل گردید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار