رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر ۲۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد به زائرین پیاده حرم رضوی خدمات ارائه خواهند داد.
کد خبر: ۶۷۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 20 October 2018

به گزارش تابناک : سید مهدی طباطبایی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از سال ۱۳۸۱ با توجه به توصیه مقام معظم رهبری شورای هیئات مذهبی در کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: حدود ۹۰هزار هیئت مذهبی در کشور ثبت شده است که ۵۱۳۸ هیئت در خراسان رضوی و ۲۵۳۴ هیئت در مشهد فعالیت می کنند و در حدود ۱۱۰۰ هیئت مذهبی بانوان نیز در مشهد به صورت مجزا به عنوان تنها شهر کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی ادامه داد:هیئات مذهبی می توانند در ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی داشته و علاوه بر کارکردهای مذهبی کاردکردهای اجتماعی قابل توجهی نیز داشته باشند.

وی گفت: هیئات مذهبی بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور هستند و می توانند سنگرهای اجتماعی باشند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست حرکت کنند.

طباطبایی تاکید کرد:بزرگترین راهپیمایی شیعی جهان در اربعین اتفاق می افتد و به همین دلیل بسیاری از هیئات مذهبی خراسان رضوی نیز به کربلا اعزام شده اند که به محض اتمام مراسم اربعین به کشور و استان برگشته تا آماده استقبال از زائرین پیاده دهه آخر صفر شوند.

وی تصریح کرد:فعالیت های فرهنگی در کاروان های پیاده انجام خواهد شد و با کمک آستان قدس، اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و شورای هیئات مذهبی قرارگاه فرهنگی در این خصوص تاسیس شده و بسته های فرهنگی آماده شده که توسط آستان قدس بین زائرین توزیع خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بیان کرد: ۲۸۰۰ روحانی برای زائرین پیاده در نظر گرفته شده است که بخشی با زائرین از مبدا همراه خواهند بود و بخشی نیز در موکب ها و ایستگاهها بین راهی خدمات فرهنگی ارائه خواهند داد.

وی افزود:۲۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد همانند سال گذشته فعال خواهند بود و به مسئولان ایستگاهها آموزش های لازم داده شده است و همچنین ۶۲۱ ایستگاه نیز در داخل مشهد فعال خواهند بود. ۲۵ ایستگاه نیز از سوی سایر استانها در مشهد برپا خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد:در ۶ محور اقدامات پذیرایی از زائرین پیاده انجام خواهد شد و پیش بینی می کنیم در حدود ۲۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.

وی تصریح کرد:شورای هیئات در خصوص مسائلی از قبیل اعتیاد، طلاق، تهیه جهیزیه نیز اقداماتی را شروع کرده و طرح جامعه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی نیز تدوین شده است که در صورت موافقت استانداری و حمایت های دولتی قابل اجرا خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار