هر ساله به اوایل پاییز که می‌رسیم بوی سیب در کوچه باغ‌های قوچان به مشام می‌رسد، برداشت سیب قوچان یک ماهی هست که آغاز شده و تا چند روز دیگر هم ادامه دارد.
کد خبر: ۶۷۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 20 October 2018
به گزارش تابناک : علاوه بر اینکه امسال با توجه به بارش‌های بهاری و سرمازدگی اخیرکشاورزان توانستند با پیشگیری از سرمازدگی محصولات خوبی رو برداشت کنند.
 
تولید بیش از ۳۰ هزار تن سیب درختی در قوچان/ ارسال ۶۰ درصد محصولات سیب مرغوب قوچان به خارج از استان
یکی از دلایل مهم مرغوبیت سیب قوچان وجود آب و هوای خوب و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی است که این امر موجب رکورددار بودن قوچان در برداشت سیب دراستان وحتی در کشور باشد.

 جلیل تقدیسی کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی قوچان در گفتگو اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: در شهرستان قوچان با سطح زیرکشت۲ هزار هکتار باغ سیب که حدود۲ هزار هکتار آن بارور بوده و تولید سالیانه بیش از ۳۰ هزار تن محصول، مقام سوم تولید سیب درختی در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است

وی افزود: آب و هوای مناسب، اصول باغداری صحیح، هرس و تغذیه مناسب باعث شده سیب‌های تولیدی قوچان از کیفیت بالایی برخوردار باشد و ۴۰ درصد آن در استان خراسان رضوی مصرف شده و مابقی به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.
 
تولید بیش از ۳۰ هزار تن سیب درختی در قوچان/ ارسال ۶۰ درصد محصولات سیب مرغوب قوچان به خارج از استان
وی افزود: سیب تولیدی در این شهرستان از دو نوع سیب لبنانی زرد و قرمز است که به علت کیفیت مطلوب قابلیت انبارداری خوب و امکان حمل و نقل مناسب یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

کارشناس مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی قوچان گفت: مدت برداشت و بسته بندی این محصول برای هزار نفر به صورت مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود.

ذخیره سازی ۲۰ هزار تن سیب به سردخانه‌ها

جلیل تقدیسی تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار تن از سیب تولیدی در سردخانه‌های شهرستان قوچان و چناران و شیروان ذخیره می‌شود، ضمن اینکه خریداران زیادی از شهرستان‌های مختلف با انتقال سیب در شهر خود اقدام به ذخیره سازی در همانجا می‌کند.

وی از مساعد بودن شرایط آب و هوایی و مبارزه به موقع باغداران از آفات و بیماری‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان را از جمله دلایل افزایش تولید محصول سیب در این شهرستان عنوان کرد.

کارشناس مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی قوچان اظهار داشت: برداشت سیب از باغ‌های قوچان از اوایل مهر آغاز شده و این روز‌ها اوج تلاش باغداران برای برداشت محصول است.
 
تولید بیش از ۳۰ هزار تن سیب درختی در قوچان/ ارسال ۶۰ درصد محصولات سیب مرغوب قوچان به خارج از استان
تقدسی تصریح کرد: قوچان با داشتن ۱۰ هزار هکتار باغ قطب تولید محصولات باغی در استان خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۲۰ هزار تن انواع میوه در این شهرستان برداشت می‌شود که بیش از ۳۰ هزار تن آن سیب درختی تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

سیب حاوی مقدار بسیاری پتاسیم، سدیم، کلسیم، فسفر و مقادیر فراوانی ویتامین آ. و ب. و منبع غنی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها با خاصیت ضد سرطان و موثر در درمان زخم و رفع سوء هاضمه است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار