کارشناس مسائل بین الملل گفت:ترکیه در رابطه با قتل فجیع خبرنگار عربستانی علاوه بر اینکه از سعودی ها باخ گیری می کند آمریکایی ها را مجبور خواهد کرد حق السکوت بدهند.
کد خبر: ۶۶۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 19 October 2018

به گزارش تابناک : جمال خاشقچی خبرنگار منتقد سعودی که  با تبعید خود خواسته در واشنگتن زندگی می کرد، در چند روز گذشته   با مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید گشت و پس از آن گمانه زنی ها در رابطه با سرنوشت وی تیتر اخبار رسانه جهان را به خود اختصاص داد و  سرانجام پس از بررسی ها مشخص شد این خبرنگار در کنسولگری عربستان سعودی به قتل رسیده است. رسانه های مختلف در تحلیل های جداگانه‌ای محمد بن سلمان را متهم ردیف اول این جنایت معرفی کردند اما، در کنار این اتفاق منحصر به فرد، به نظر می رسد ماجرای  قتل خاشقچی به تعاملات اقتصادی کشورهای درگیر یعنی عربستان،آمریکا و ترکیه هم سرایت کرده است؛ به طوری که در این مورد حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به قتل مرموز جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان  در استانبول،اظهار کرد: در پشت پرده ماجرای قتل  خبرنگار منتقد سعودی  معامله بزرگی در حال انجام است و هر طرفی سعی می کند منافع مادی خود را تامین کند. 

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد:ترکیه برای  بهره برداری از موقعیت به وجود آمده تمایل دارد و تلاش می کند رژیم سعودی را تحت فشار قرار دهد، زیرا وقوع یک قتل در شهر توریستی ترکیه که قلب تپنده اقتصاد این کشور را محسوب می شود می تواند پیامدهای گستره و عمیقی را در پی داشته باشد. 

وی ادامه داد:سازمان های حقوق بشری باید نسبت به این موضوع  حساس باشند و  اجازه ندهند در چنین مواردی معاملات و بده بستان های  اقتصادی حقوق بشر را نقض کند و سنتی برای سایر کشورها شود. 

کنعانی مقدم افزود:ترکیه در رابطه با قتل فجیع خاشقچی علاوه بر اینکه از سعودی ها باج گیری می کند آمریکایی ها را مجبور به پرداخت حق السکوت خواهد کرد. کم کردن تاثیر  تحریم ها  بر اقتصاد این کشور هم می تواند یک از موارد مورد توجه از سوی آنکارا  باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار