«لوتی یا حر دیگر» عنوان نمایشی است که با محوریت «طیب» یکی از گنده لات‌های تهران این روزها در سالن سینمایی سوره حوزه ی هنری در حال اکران است.
کد خبر: ۶۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 18 October 2018

به گزارش تابناک : «لوتی یا حر دیگر» عنوان نمایشی است که این روزها در سالن سینمایی سوره حوزهٔ هنری واقع در خیابان آمادگاه در حال اکران است؛ نمایش این تئاتر به کارگردانی و نویسندگی سید روح الله فهیمی و بازیگری مصطفی بیگدلی و احمدرضا سلیمانی از نوزدهم مهرماه  آغاز و تا سی‌ام مهرماه نیز ادامه خواهد داشت. 

کارگردان این مجموعه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد داستان این اثر گفت: فیلم تئاتر مستند لوتی، داستان زندگی یکی از گنده لات‌های تهران قدیم به نام «طیب» است، او مردی بوده که با وجود تمام خلافکاری‌ها و کج رویهایش عاقبت بخیر می‌شود و بر سر دو راهی خیر و شر زندگی، مسیر جوانمردی را انتخاب می‌کند.

نویسنده تئاتر لوتی افزود: آشنایی من با طیب به صورت کاملاً اتفاقی انجام شد، شخصیت ویژه و در عین حال ناشناخته طیب باعث شد که تحقیق و مطالعه‌ام را در مورد وی بیشتر کنم و بعد از ایجاد احساس قرابت با شخصیت طیب به نگارش نمایشنامه موفق شدم.

وی تصریح کرد: طیب شخصیتی است که خیر و شر را با هم تجربه می‌کند و به همین دلیل می‌تواند به عنوان مدل فکری و الگویی برای همه مایی که فکر می‌کنیم دیگر راه برگشتی وجود ندارد و جبر و تقدیر و سرنوشتمان را با ناامیدی و یأس از رحمت خداوند رقم زده‌اند، قرار بگیرد، چرا که طیب و امثال وی در فرهنگ و تاریخ ایران و اسلام ما کم نیستند که با وجود گذشته‌ای پرخطا عاقبت بخیر شده‌اند.

فهیمی عنوان کرد: مسألهٔ دیگری که در امثال طیب وجود دارد این است که اینگونه شخصیت‌ها اعتقاد درونی، ثبات و استحکام عقیده و آرمانشان است که حاضر می‌شوند جان خودشان را فدا کنند ولی بر روی اصول و ایمانشان که پس از سال‌ها خطا با توبه به دست آورده‌اند پا نگذارند.

وی همچنین افزود: این اثر را قرار بود برای جشنواره تئاتر روح الله ارسال کنم چند روز بیشتر به پایان مهلت ارسال نمانده بود که عزمم را جزم کردم برای نوشتن... ساعت‌ها فقط می‌نوشتم و خط می‌زدم تا بالاخره متنی که می‌خواستم تدوین شد. وقتی که می‌خواستم به رسم نویسندگان پایان متن را تاریخ و امضاء بزنم صدای اذان صبح بلند شد. وقتی تاریخ را زدم، دیدم این تاریخ خیلی آشناست، به متن مراجعه کردم و متوجه شدم که درست لحظه اعدام و شهادت طیب متن تمام شده یعنی سحرگاه یازدهم آبان. که این لحظه برای من بسیار عجیب و خاطره انگیز بود.

کارگردان تئاتر لوتی ضمن دعوت از همشهریان عزیز برای دیدن این تئاتر گفت: این کار در جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله دارای رتبه برتر نویسندگی، رتبه برترکارگردانی و رتبه برتر بازیگری مرد شده و تنها کار برگزیده از استان اصفهان در جشنوارهٔ کشوری تئاتر صاحبدلان است.

علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش به دو صورت حضوری و مراجعه به گیشه و یا به صورت اینترنتی و سر زدن به سایت http://www.partakticket.com  اقدام نمایند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار