مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:در استان بیش از یک میلیون دانش آموز داریم که با کمبود کلاس و نیرو مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 17 October 2018

به گزارش تابناک : قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت جام گفت:در سطح خراسان رضوی بیش از یک میلیون دانش آموز داریم که با کمبود کلاس و نیروی انسانی مواجه است و‌این در حالی است که بیش از ۳۰درصد مدارس استحکام بنا و مقاومت لازم را ندارد و میانگین سرانه دانش آموز فضای فیزیکی در استان ۴/۲مترمربع است و میانگین جهانی هشت مترمربع است.

وی تصریح کرد:در مدت ۴۰سال در همه حوزه‌ها به آموزش و پرورش کم توجهی شده است و اکنون که در جنگ اقتصادی قرار داریم مشکلات در همه بخش‌ها وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:مسیر توسعه کشور آموزش و پرورش است و مسئولان باید به حوزه بیشتر توجه کنندو معلمان کیفیت را در کلاس درس ایجاد کنند و این اتفاقی و تصادفی نیست بلکه هوشمندانه و دلسوزانه است.

خدابنده افزود:رسالت آموزش و پرورش عدالت آموزشی است و توسعه متوازن و توجه به مهارت آموزی باید مورد تاکید قرارگیرد.

همه باید آموزش و پرورش را کمک کنیم

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام ، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت:بیش از دوسال طول کشید تا مسئولان استانی و محلی توانستند بخش صالح آباد را به شهرستان ارتقا دهند.

وی تصریح کرد:از ابتدای تشکیل دولت‌ها و مجلس‌ها در گذشته بودجه آموزش و پرورش را از ۳۰درصد به هشت درصد کاهش دادندو اینکه آموزش و پرورش در این مدت مسیر درستی را طی نکرده همه مقصرند.

نماینده مردم تربت جام ، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت:وزارت آموزش و‌پرورش باید از بودجه دفاع کند و دانش آموز در کلاس درس باید دموکراسی، فرهنگ، تربیت سالم را آموزش ببیند و این نیازمند اعتبارات است.

رحیمی افزود:در مجلس تلاش داریم سیستم آموزش و پرورش را از بنیان تغییر دهیم وضعیت فعلی علیه بچه‌های مردم است و روال فعلی آموزش و پرورش نیست.

وی تصریح کرد:سیستم آموزش و پرورش مریض و معیوب است و بخشی هم فاجعه بار است و باید یکسان سازی شود و در این حوزه هرج و مرج داریم.

نماینده مردم تربت جام ، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دادگستری بیش از ۱۵میلیون پرونده در حال رسیدگی دارد همه باید آموزش و پرورش را کمک کنیم چرا که در حوزه انتخابیه بیش از ۱۸۰مدرسه درحال ریزش و تخریب است.

آموزش و پرورش بایستی قدرتمند و با اقتدار باشد

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام هم با قدردانی از دست اندرکاران آموزش وپرورش که بطور شایسته و بایسته پروژه مهر را بدون کوچکترین مشکل اجرا کردند گفت: رسالت آموزش وپرورش تغییرات مطلوب در نوع نگاه ها، رفتار‌ها و انسان سازی است.

وی تصریح کرد:آموزش و پرورش بایستی قدرتمند و با اقتدار باشد و توانایی ایجاد ارتباط و نفوذ در دیگران را داشته باشد.

فرماندار تربت جام گفت:آموزش و پرورش باید سه رویکرد اکتشاف وتولید مسئله در مدارس، نظام مسئولیت محوری و دانش آموز پژوهنده و کارورز تربیت کند.

حمیدی افزود:علیرغم همه مشکلات و چالش‌ها زیرساخت‌های آموزش و پرورش تربت جام مطلوب و واقعی نیست و‌فضا‌های آموزشی باکمبود امکانات و مشکلات زیادی مواجه است.

مدارس تربت جام با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است

غلامرضا بهرام پور رئیس آموزش و پرورش تربت جام با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان گفت:آموزش و پرورش تربت جام دارای ۳۷۱مدرسه ، ۲۰۱۰ کلاس ، بیش ۴۸هزار دانش آموز و سه هزار معلم تحت پوشش دارد.

وی تصریح کرد:بیش از ۲۵درصد مدارس شهرستان بالای ۴۵ سال قدمت دارد و با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت:درپایان سال تحصیلی گذشته تعداد ۲۱۴ معلم تقاضای انتقال داشتند که از این تعداد ۱۲۴ نفر به مشهد منتقل شدند این در حالی است و فقط ۱۰۹ نفر ورودی داشتیم.

رسالت آموزش و پرورش انسان سازی است

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام نیز در این جلسه گفت:رسالت آموزش و پرورش انسان سازی است و این تکلیف بر عهده معلمان است.

وی تصریح کرد:معلمان تلاش کند ارتباط دانش آموزان را با مساجد مستحکم کند و آموزش و پرورش تربت جام به دلیل باکمبود روحانی مواجه است.

امام جمعه اهل سنت تربت جام گفت:حقوق معلمان کم است و این امر در مسائل آموزشی تاثیر گذار است و‌ نباید نگران بود که کشوردر حال جنگ اقتصادی است و از این مرحله سخت هم عبور خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار