سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۶ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان رضوی چشم انتظار حمایت های دولتی و مردم هستند.
کد خبر: ۶۶۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 17 October 2018

به گزارش تابناک : مهدی حسین پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ده هزار و ۸۵۰ کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوءتغذیه در خراسان رضوی شناسایی شده اند که باتوجه به محدودیت سرانه حمایت غذایی از این افراد فقط چهار هزار و ۸۵۰ کودک مورد حمایت قرار دارند و۶  هزار نفر دیگر چشم انتظار حمایت های دولتی ومردمی هستند. 

وی افزود:اکنون ۶ هزار کودک نیازمند مبتلا به سوء تغذیه، فاقد حمایت غذایی هستند که امیدواریم با حمایت های دولت و تامین بودجه لازم و نیز مشارکت افراد نوع دوست و نیکوکار شاهد حمایت از این تعداد کودک در استان باشیم. 

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد:در طرح همسفره حمایت غذایی از کودکان و زنان شیرده و باردار نیازمند، همکاری سه جانبه ای وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شناسایی و معرفی افراد نیازمند مشمول طرح و این نهاد حمایت غذایی از این افراد را عهده دار است. 

وی گفت: با فروشگاه هایی برای اهدای سبد کالا به مشمولین این طرحها قرارداد های لازم منعقد شده و مراکز طرف قرداد متناسب با نیاز کودکان یا زنان شیرده و باردار اقلام خوراکی شامل غلات و پروتئین را به آنان اهدا می کنند. 

حسین پور تاکید کرد: حمایت های غذایی از کودکان و زنان شیرده و باردار نیازمند و جلوگیری از تاثیرات مخرب در روند رشد کودکاندر این طرح مد نظر قرار دارد و در این راستا از چهار هزار و ۸۵۰ کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه و ۱۲۰ زن شیرده و باردار نیازمند حمایت می کند که ماهانه به ازای هر نفر ۹۲ هزار تومان و در مجموع ۴۷۷ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان اعتبار هزینه می شود. 

وی بیان کرد:در این طرح مراکز بهداشت روند رشد و افزایش قد و وزن کودکان و زنان شیرده و باردار را هر ماه مورد بررسی قرار می دهد تا اقدامات صورت گرفته در جهت تغذیه آنان فرایند مطلوب خود را داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار