سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:تعداد ۲۸۲ ایستگاه بین راهی و بیش از ۵۰۰ ایستگاه در مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۶۶۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 16 October 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی دوشنبه شب در جلسه کارگروه زائرین پیاده دهه آخر صفر اظهار کرد:تعداد ۲۸۲ ایستگاه بین راهی و بیش از ۵۰۰ ایستگاه در داخل شهر مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را به انجام خواهند رساند.

وی افزود:سال گذشته زائران پیاده دهه آخر صفر در قالب ۲۳۸۱ کاروان و بیش  از ۴۰۱ هزار نفر وارد مشهد مقدس شدند  که بیش از ۱۰۰ هزار نفر آنها را زائران اتباع خارجی تشکیل می دادند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بالاترین میزان زائران پیاده با ۷۵ درصد از خراسان رضوی و پس از آن با ۱۹ درصد از خراسان شمالی به مشهد مقدس مشرف شده اند.

وی گفت: بیشترین تعداد زائران در محدوده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار داشتند که ۶۰ درصد زائران را به خود اختصاص می داد و از مجموع ۴۰۱ هزار زائر ۵۴ درصد  مردان و ۴۶ درصد زنان بوده اند واز حیث میزان تحصیلات ، ۲۰ درصد زائران دارای تحصیلات  دانشگاهی و تکمیلی ۶۹ درصد در حد متوسطه و ۱۱ درصد نیز بیسواد بوده اند.

حسینی در خصوص اقدامات فرهنگی تبلیغی در نظر گرفته شده برای سال جاری گفت: تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ در مبدا، مسیر و مقصد زائران پیاده را در بیش از ۲۵۰۰ کاروان به انجام خواهند رساند ضمن اینکه محصولات فرهنگی برای کاروان های زائران پیاده در نظر گرفته شده است واین محصولات برای زائران در سنین مختلف، مبلغان و مسئولان کاروان ها و ایستگاه ها متفاوت خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شعار راهبردی امسال زائران پیاده دهه آخر صفر «همراه با امام در برابر دشمنان»خواهد بود و دو سامانه خدمت افتخاری یکی تحت عنوان «خادمیاران» توسط آستان قدس رضوی ، که تا کنون موفق به ثبت نام و ساماندهی ۲۳ هزار خادم افتخاری شده و سامانه «خدمت»  توسط شهرداری مشهد که سال گذشته در قالب این سامانه ، خدمات افتخاری خوبی به زائران پیاده را ساماندهی کرده اند، نیز امسال فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: بدرقه همه کاروان ها از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و امسال در قالب گروه های آوای رضوان و ۲۰ گروه هنری فعالیت های خوب و مناسب هنری برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار