مدیر اجرایی پروژه طرح بزرگ میدان شهدا گفت: مشاغل اطراف میدان شهدای مشهد ساماندهی می‌شود و اخطارهای لازم در این خصوص به صنوف داده شده است.
کد خبر: ۶۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 26 July 2015
وحید برجسته‌نژاد در نشستی خبری که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: طرح میدان شهدا با هدف بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کار خود را از سال 1383 آغاز کرده و امروز این طرح در 35 هکتار با کاربری‌های مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تعریف شده است.

* پیشرفت میدان شهدای مشهد به 70 درصد رسیده است

وی افزود: پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود 70 درصد است و 830 میلیارد تومان هزینه اجرا و تملک در طرح شده که نیازمند 180 میلیارد تومان دیگر هزینه در این پروژه هستیم و پیشرفت تملکی طرح نیز حدود 90 درصد است و تا کمتر از یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از پارکینگ صبا در طرح میدان شهدا خواهیم بود.

* احداث 1.5 هکتار فضای سبز در میدان شهدا

برجسته‌نژاد در مورد فضای سبز نیز بیان کرد: ما تا پایان تابستان شاهد افتتاح پارک هشت‌آباد خواهیم بود و 1.5 هکتار فضای سبز تقدیم مردم شهر مشهد می‌شود و تونل انرژی نیز تا کمتر از یک هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و تنها خاکبرداری این پروژه برابر با نیمی از خاکبرداری در برج میلاد بوده و دارای 2.5 کیلومتر طول است.

مدیر اجرایی طرح بزرگ میدان شهدای مشهد با اشاره به تالار شهر گفت: دو طبقه از تالار شهر به شورای شهر تعلق می‌گیرد و فضاهایی دیگر همچون سالن همایش، فضاهای فرهنگی، رستوران‌ها، موزه و گالری موقت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نباید سالن تالار شهر به هیچ وجه سالن شورای شهر قلمداد شود.

* ساخت المان تاریخی در میدان شهدای مشهد

برجسته‌نژاد اظهار کرد: بحث ساخت المان تاریخی میدان شهدا و آنچه که میدان مجسمه را تبدیل به میدان شهدا تبدیل می‌کند و بر این اساس با هنرمندان در این خصوص در حال مذاکره هستیم و قطعا المان و طرحی را در میدان شهدا شاهد خواهیم بود که خاطرات مردم را از روزهای انقلاب زنده کند.

وی خاطرشان کرد: مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود و ما نیز برنامه زمان‌بندی خود را تا سال 1396 برنامه‌ریزی کردیم تا میدان از آشفتگی بیرون آید و در مورد پروژه‌های این میدان در حال حاضر دو ساختمان در شرق میدان وجود دارد که ساختمان مینو در جنوب غربی میدان تعیین تکلیف شده و ساختمان هدایت نیز در شمال شرق میدان نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود و هر آنچه تا به امروز در میدان شهدا ساخته شده منطبق با نظرات کمیسیون ماده 5 است.

* مشاغل اطراف میدان شهدا ساماندهی می‌شوند

برجسته‌نژاد در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با ساماندهی مشاغل در اطراف میدان شهدا بیان کرد: ما این موضوع را وظیفه خود می‌دانیم و واحدهای اطراف میدان شهدا باید ساماندهی شود و اخطارهای لازم برای ساماندهی تبلیغات و نوع صنوف نیز داده شده و ما به هیچ‌وجه اینگونه مشاغل را در اطراف میدان شهدا نمی‌پذیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار