رئیس‌جمهوری آمریکا برجام را به معامله‌ای طنزگونه تشبیه کرد و مدعی شد با فشارهای وی، ایرانی‎ها به زودی برای عقد توافقی واقعی با آمریکا، پیش‌قدم می‎شوند.
کد خبر: ۶۶۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، برای جلب افکار عمومی به نفع نامزدهای حزب جمهوریخواه، به ایالت کنتاکی رفته بود؛ بار دیگر خروج از برجام را دستاویزی برای بزرگ‌نمایی‌های خود قرار داد و  بر طبل ایران‌هراسی کوبید.

وی در این باره مدعی شد: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یکجانبه با ایران خارج کردم. وقتی رئیس‌جمهور شدم، تنها چند هفته قبل از آنکه در جریان خلاصه‌ای از آنچه اتفاق می‌افتد قرار بگیرم، سوال این بود که ایران کِی تمام خاورمیانه را می‌گیرد.

ترامپ در ادامه گزافه‌گویی‌های خود افزود: اما آنها دیگر به این مسئله فکر نمی‌کنند. دیگر به این فکر نیستند. اکنون با فاجعه روبرو هستند. در خیابان‌هایشان شورش است و پول ملی‌شان نابود شده و روزی را می‌بینم، روزی که شاید چندان هم دور نباشد، که بیایند و بگویند «بیا توافق کنیم». این اشکالی ندارد، خوب هم هست اما این توافق باید واقعی باشد نه معامله‌ای جوک مانند (طنزگونه) مثل آنچه که از سوی دولت قبلی واشنگتن حاصل شد.

ترامپ همزمان با خروج یکجانبه از برجام، کارزار فشار حداکثری علیه ایران را آغاز کرد که علاوه بر مشکلات اقتصادی، تبلیغات منفی را نیز شامل می‌شود تاآنجا که مقامات واشنگتن آشکارا مردم را به اغتشاش دعوت می‌کنند.

از سوی دیگر، ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، به ایالات مختلف آمریکا سفر می‌کند تا آراء مردم را به نفع نامزدهای حزب جمهوریخواه جلب کند و در این راه از بزرگنمایی دستاوردهای خود و همچنین بدگویی درباره ایران به عنوان ابزاری برای بازی با افکار عمومی استفاده می‌کند.  

وی دیروز نیز در جمع مردم ایالت اوهایو، مدعی شد: آشوب همه شهرها و خیابان‌های ایران را فراگرفته است!

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار