وضعیت نامناسب اقتصادی در هیئت اسکی خراسان‌رضوی شرایط را برای تهیه تجهیزات فراهم نمی‌سازد، همچنین رشته رولر اسکی نه تنها در خراسان رضوی، بلکه در کشور فاقد مربی است.
کد خبر: ۶۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 13 October 2018

به گزارش تابناک : ورزشکاران اسکی خراسان رضوی در مسابقات مختلفی شرکت کرده و مهارت کافی دارند، آنها تاکنون مدال‌های مختلفی کسب کرده و با افراد قدرتمندی رقابت کردند و سطح خود را بالا برده‌اند، اسکی در خراسان رضوی جایگاه مناسبی دارد.

با وجود سطح مطلوب و قابل قبول ورزشکاران استان، آنها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که سرعت آنها را برای پیشرفت کم می‌کند، ورزشکاران اسکی ساکن خراسان رضوی مربی رولر اسکی ندارند، در واقع در کل کشور هنوز مربی مناسبی یافت نشده و آموزش‌های ارائه شده مربوط به مربیان چندین سال پیش است.

اسکی‌بازان و مسئولان هیئت بدون حامی مالی فعالیت می‌کنند

آرمین جمال وطن؛ در ارتباط با فعالیت خود در مسابقات مختلف اظهار داشت: تاکنون چندین مقام در مسابقات کشوری اعم از نخست و سومی در رولر اسکی کسب کردم و به تیم ملی نیز دعوت شده‌ام، همچنین به تیم ملی دعوت شدم و در آن سطح نیز رقابت کردم، در حال حاضر در اردوهای تیم ملی حضور دارم.

قهرمان کشوری اسکی گفت: تاکنون از هیئت اسکی خراسان رضوی و به تبع آن از ورزشکاران حمایتی نشده است، تنها تغذیه توسط هیئت تأمین می‌شود و بیش از این نمی‌توانند حمایت کنند، در حال حاضر یک ست ورزشی در حد متوسط به دو میلیون تومان می‌رسد، ورزشکاران اسکی بیش از این از مسئولان انتظار دارند.

بدون تیم و مربی نمی‌توانم به تمریناتم بپردازم

جمال‌وطن خاطرنشان کرد: پیست اختصاصی در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌گیرد، تنها محل تمرینی ورزشکاران پیست پارکینگ ارشاد است، همچنین مربی مناسبی در اختیار ورزشکاران قرار ندارد، ورزشکاران باید به تنهایی از عهده امور خود بر آیند و تمرینات خود را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون به دلیل فقدان تیم حتی یک جلسه در مشهد تمرین نداشتم، با فقدان مربی و تیم هیچ انگیزه‌ای برای تمرین وجود ندارد، همچنین وسایل و امکانات مناسبی نیز در خراسان رضوی وجود ندارد، به تازگی فدراسیون اسکی وعده بهبود شرایط در اسکی صحرا نوردی را به ورزشکاران داده است.

هیچ امکاناتی در اختیار هیئت و ورزشکاران اسکی قرار نمی‌گیرد

علیرضا مختارزاده در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: هیئت و ورزشکاران خراسان رضوی با مشقت تمام فعالیت دارند، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون اسکی هیچ امکاناتی برای پرورش ورزش قهرمانی در استان در اختیار هیئت و ورزشکاران قرار نمی‌دهد.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: با ارتقاء سطح ورزشکاران و ورود به عرصه کشوری هزینه‌های آنها نیز افزایش می‌یابد و دیگر هیئت نمی‌تواند از آنها به طور کامل حمایت کند، هیئت اسکی خراسان رضوی در جهت قهرمان پروری، آموزش و استعدادیابی نیاز به حمایت مسئولان دارد، در غیر این صورت امور خود را به صورت جسته و گریخته انجام می‌دهد.

هیئت اسکی فاقد مربی رولر اسکی است

مختارزاده خاطرنشان کرد: استعدادیابی توسط هیئت اسکی خراسان رضوی به دلیل کمبود امکانات به صورت محدود انجام می‌شود، ورزشکاران زمان و انرژی خود را صرف می‌کنند و باید در پاسخی از این فعالیت‌ها بگیرند، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون اسکی باید این موارد را در نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: هنوز مربی کلاسیکی در بخش رولر اسکی در سطح کشور وجود نداشته و تاکنون کلاس آموزشی برگزار نشده است، آموزش‌های ارائه شده در بخش رولر اسکی در کل کشور مربوط به مربیان چندین سال گذشته بوده است، هیئت اسکی خراسان رضوی برای نخستین بار از فدراسیون درخواست برگزاری کلاس‌های مربی‌گری اسکی داشته است.

عدم تشکیل تیم اسکی به دلیل فقدان امکانات

مختارزاده بیان کرد: این هیئت قصد برا برگزاری این کلاس‌ها با حضور مربی داخلی دارد اما با توجه به احتمال بالای فقدان مربی رولر اسکی در کشور، امکان دارد این کلاس‌ها با مربی خارجی برگزار شود، از دیگر مشکلات هیئت و ورزشکاران اسکی، عدم تشکیل تیم است که دلیل آن به فقدان وسایل و امکانات کافی بر می‌گردد.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی ادامه داد: جذب ورزشکار در رشته‌های رولر اسکی و اسکی صحرا نوردی به دلیل الزام استقامت بالا سخت و نگه داشتن آنها به دلیل فقدان منابع مالی سخت‌تر است، البته تا حدودی وسایل آن اخذ شده اما برای تأمین نیازهای بعدی ورزشکاران، سایر امکانات نیز لازم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار