مشاور امنیت ملی کاخ سفید از چین به عنوان مشکلی بزرگ برای آمریکا نام برد و درعین‌حال مدعی شد رویکرد سختگیرانه واشنگتن موجب سردرگمی پکن شده است.
کد خبر: ۶۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 13 October 2018

به گزارش تابناک : جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از چین به عنوان مشکل بزرگ آمریکا در قرن ۲۱ نام برد و علت آن را نیز توانایی پکن برای نقض هنجارهای بین‌المللی همزمان با توسعه قدرت اقتصادی و نظامی عنوان کرد.

بولتون همچنین از تشدید رویکرد سخت‌گیرانه دولت واشنگتن نسبت به پکن خبر داد و مدعی شد: چین باید رفتارهایش را در حوزه‌های تجاری، بین‌المللی، نظامی و سیاسی تعدیل کند.

وی همچنین مدعی شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که چین از نظام بین‌الملل سودجویی کرده و آمریکایی‌ها نیز آنگونه که باید با این پدیده مقابله نکرده‌اند.

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: رویکرد جدی ترامپ، چین را گیج کرده است!

وی همچنین با نهایت خوشبینی گفت: شاید در اجلاس جی ۲۰ که ماه بعد در آرژانتین برگزار میشود، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین برای مذاکره صادقانه درباره برخی مسائل پیش‌قدم شود.

اظهارات بولتون درحالی مطرح می‌شود که آمریکا و چین در میانه یک جنگ تجاری قرار دارند و بر سر مسائل دیگری از قبیل دریای چین جنوبی و همچنین خرید تجهیزات نظامی روسی از سوی چین با یکدیگر درگیری‌هایی دارند.

منبع: مهر
برچسب ها: جان بولتون ، کاخ سفید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار