مشهد که همیشه نماینده های قابلی در لیگ برتر هندبال کشور داشته است امسال برای دومین سال متوالی است که از داشتن نماینده در لیگ برتر کشور باز می ماند.
کد خبر: ۶۶۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 11 October 2018
به گزارش تابناک : لیگ برتر هندبال کشــور از امروز آغاز مى شــود که عدم حضور نماینده اى از مشهد که همواره یکــى از قطب هاى هندبال کشــور بوده اســت بدجور به چشم می آید.

هندبال مشــهد در روزگاران نه چندان دور بــا تیم هایى، چون ابومســلم،صنایع مشهد، دخانیات، کارتن مشهد، مقاومت و داروسازى ثامن، ملى پوشان زیادى را به تیم ملى معرفى می کرد و همواره در مسابقات کشورى حرف هاى زیادى براى گفتن داشــت.

تمام این هــا درحالى بود کــه بعد از انصراف مجموعه کارتن مشــهد از تیم دارى به مدت ۸ سال مشهد در لیگ کشور نماینده اى نداشت؛ البته در سال ۸۳ هم مشهد نماینده اى به نام ثامن در لیگ داشت که به دلیل نبود اسپانسر مالى پس از یک سال منحل شــد تا اینکه در ســال ۹۱مؤسسه مالى اعتبارى ثامن الحجج هندبال مشهد را تحت پوشــش قــرار داد و موفقیت هاى نماینده مشهد در لیگ برتر دوباره آغاز شد.
 
ثامن مشهد در همان سال اول حضورش در لیگ برتر هندبال به مقام قهرمانى رسید. اما با تلاش مالک هم نامشان در سبزوار ، جام را با قوانین عجیب وغریب تقدیم آن‌ها کردنــد؛ ثامنى هاى مشهد در سال ۹۲-۹۳ به مقام دوم رسیدند و سال بعد هم عنوان سومى مسابقات را از آنِ خود کردند.

 بعد از اتفاقات عجیب وغریب براى مؤسسه مالى اعتبارى ثامن الحجج و منحل شــدن این مجموعه، هندبال مشهد دوباره بــه روزگار غربت هشت ساله بازگشت.
 
مشهدى‌ها نه تنها در لیگ برتر ۲ سال اخیر شــرکت نکردند، بلکه تلاششان براى جذب اسپانسرى دیگر و حضور در لیگ برتر هندبال هم ناکام ماند.

امسال هم باوجود تمام تکاپویى که براى جذب حامى و تیم دارى مشهد در لیگ برتر صورت گرفت، جاى مشهد در این لیگ خالى اســت؛ غیبتى که بسیارى از کارشناسان این رشته ورزشى دلیل اصلى آن را نبود اسپانسر عنوان می کنند؛ اسپانسرى که گاه با حمایت بى حساب و کتابش، مثل مؤسسه مالى اعتبارى ثامن الحجج درهاى خوشبختی  را به روى تیم باز مى کند و گاه نبودش یعنى عدم حضور در بالاترین سطح مسابقات کشوراست.
 

عبدالله کافى، از پیش کسوتان هندبال مشهد و دبیر اسبق هیات هندبال خراسان رضوى، درباره حضور نداشتن نماینده اى از مشهد در لیگ برتر هندبال گفت: مسئله اسپانسر هم مهم است اما به نظر من بخشى از مشکل هم به حمایت‌ها برمی گردد. چند ســال هیات بدون رئیس و با سرپرست اداره شد و همین مسئله به هندبال مشهد ضربه زد.
 
وى افزود: تربیت بدنى مشهد هم باید حمایت هــاى لازم را از هیات هندبال مشهد انجام مى داد؛ وقتى یک هیات حتى زمینى براى تمرین در اختیار ندارد، خب چــه انتظارى از آن میتوان داشت؟

کافى تصریح کرد: من فکر مى کنم هندبال مشهد همچون کبوترى است که پَرش را قیچى کردند و با این شرایط نمى تواند بپَرد و انتظارپریدن داشتن از او اشتباه است.

اصغر سهمى، یکى از مربیان و کارشناسان هندبال مشهد، دراین باره گفت: فدراسیون باید پاسخگوى این شرایط باشد و باید از مدیران هیات هندبال پرسید که چرا شرایط را به گونه اى فراهم نمی کنند که مشهد نماینده اى در لیگ برتر داشته باشد.
 
سهمی افزود: من فکرمیکنم باید بــراى این امر مهم فقط فعل خواســتن را صــرف کرد. شما نگاه کنید امروزدر سبزوار قاسم شعبانپور با تلاش خــودش و کمک هاى نماینــده این شــهر در مجلس تیمى را جمع وجور کرده که اکثر بازیکنان این تیم هیچ توقع مالى ندارند؛چرا در مشهد ما این شــرایط را نمى توانیم فراهم کنیم؟
 
سرمربى اســبق تیم هاى هندبال در مشهد خاطرنشان کرد: شما ببینید در همین فوتبال از شــهرهاى بسیار کوچک اقصى نقــاط ایران دنبال مجوزگرفتن براى حضور در لیگ هاى بالا در فوتبال کشور هستند، اما ما به چه راحتى پشت عباسى‌ها را خالى میکنیم این یعنى مدیران ما در این شهر به فکر این چیز‌ها نیستند؛در برخى هیات هاى ما در همین شهر کارشان فقط این است که دور هم بنشــینند، چایى بخورند و غیبت کنند! 
 
گفتنی است در کنار تمام عللى که سبب شده است هندبال مشهد از داشــتن یک تیم در لیگ برتر هندبال محروم باشد، باید به این مسئله هم توجه کرد که بسیارى از استان‌ها و شهرهاى بزرگ کشور هم در لیگ برتر تیم ندارند و برخى از تیم هایى که تاکنون اعلام آمادگى کردند تا در لیگ برتر هندبال شرکت کنند، به دلیل مشــکلات مالى از لیگ کنار کشیده اند.
 
این یعنى هندبال نه تنها در مشهد که در کشور شرایطى بحرانى دارد؛ شرایطى که شاید بیش از هر چیز وام دار فدراسیون ضعیفى است که در برگزارى یک لیگ مرتب و منظم هم ناتوان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار