وزیر راه و شهرسازی گفت: دریافت تسهیلات 120 میلیون تومانی زوج‌های مشهدی را خانه‌دار می‌کند.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 11 October 2018

به گزارش تابناک : عباس آخوندی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح 16 پروژه بازآفرینی در حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران مهم‌ترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی را با محوریت ارتقای کیفیت زندگی در حاشیه شهرهای بزرگ برشمرد و گفت: با توجه به‌وجود جمعیت بسیار در حاشیه شهرها، طبیعی است که نیاز به‌ارائه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و ایجاد زیرساخت‌های شهری همچون سیستم فاضلاب، بوستان و فضاسازی شهری نیز به‌همان نسبت افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر کدام از  96 هزار دانش‌آموزی که در حاشیه شهر مشهد تحصیل می‌کنند به 2 متر مربع فضای آموزشی نیاز دارند؛ متذکر شد: با توجه به‌اینکه مسکن از زیرمجموعه‌های اقتصاد کلان است، نمی‌توان آن را بی‌تاثیر از اقتصاد کلان دانست یا حتی از این حوزه جدا کرد.

آخوندی با تاکید بر اینکه دریافت تسهیلات 120 میلیون تومانی زوج‌های مشهدی را خانه‌دار می‌کند؛ ادامه داد: در حال حاضر، در کشور 400 هزار خانوار از تسهیلات مسکن استقبال کرده و در صندوق پس‌انداز مسکن عضو شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از صحبت های خود به‌بازآفرینی شهری در حوزه بافت‌های فرسوده شهرها اشاره کرد و افزود: اعتبار مربوط به‌پروژه‌های بازآفرینی بافت های فرسوده 2 هزار و 600 میلیارد ریال است که باید از سوی استانداری‌ها مدیریت شود، البته این اعتبارات در حالی به‌این بخش اختصاص یافته که دستگاه‌های اجرایی دیگر برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی اعتبار جداگانه‌ای دارند.

وی ساخت منازل در حاشیه شهر با هدف ارتقای زندگی در این مناطق به‌جای رها کردن آن را شیوه مناسبی دانست و اضافه کرد: با این شیوه، مردم دیگر از این مناطق جابه‌جا نمی‌شوند، بلکه در حاشیه شهرها به‌زندگی خود ادامه می‌دهند.

آخوندی با تاکید بر اینکه خانه سازی در مناطق فرسوده شهرها نیازی به‌ورود مستقیم دولت ندارد؛ افزود: بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار با احتساب بودجه‌های دستگاه‌های مختلف برای بافت فرسوده شهر هزینه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار